hvad er bedst aluthermo halløj/raket isolering eller 70mm hårde rockwool bats til isolering af tag

Hej LDS forum
tak for et mega fedt sted at kunne få råd og vejledning ;0)

Jeg skal til at isolere kold skunk og vil i samme omgang isolere taget og forsøge at få mindre vind ind i skunkrummet.

Jeg kan max presse 70 mm rockwool bats ind imellem spærrene, hvis jeg skal overholde de 5 cm ventilation ud mod taget!! med 70 mm passer pengene lige nøjagtigt!!

men 70 mm er jo ikke meget - selvfølgelig bedre end ingenting, men når man læser anbefalinger på 200-300 mm isolation, tænker man selvfølgelig om det er rentabelt.....

SÅ kommer spørgsmålet !

er en omgang raketisolering bedre end 70 mm bats? jeg kan læse mig til at raketiso skulle svare til ca 200 mm isolering, meeeeeeen hvad er den gængse oplevelser hos jer der har prøvet raketiso?? virker det?

med venlig hilsen og på forhånd tak

Thomas

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Raketisolering? Har aldrig stødt på det her i Danmark. Hvor har du fundet det?

Aluthermo derimod kender jeg godt - det er refleksiv isolering der ikke kan bruges i dit tilfælde uden betydelige (omkostningstunge) forberedelser.

P.S. Lyder noget for godt til at være sandt, så er det nok ikke sandt.   
Jeg ville glemme alt om det der fantasi-isolering. Det fungerer kun under helt specielle forhold, og om det overhovedet er bedre der, er jeg ikke sikker på.

Jeg tror du har misforstået rentabiliteten. Den er suværent bedst i det første isolering. Med andre ord vil du få langt mere ud af at lægge 70mm isolering hvis der intet er, end du ville få ud af at øge 200mm til 270mm.
aluthermo er bla. "raket isolering" så vidt jeg har forstået!!   

Tres: modtaget - har vidst hørt at de første 50 mm er de vigtigste   og om det var rentabelt, var tænkt i forhold til om raketiso - som ligger på priser som svarer til ca. 200 mm alm. isolering ville være for dyrt i forhold virkningsgrad

jeg tror vidst bare jeg går i gang med alm. hårde bats og får dem klemt ind mellem spærene - det kan jo ikke tage så lang tid ;0)

tak for indput indtil videre!!

Aluthermo, airflex og lignende refleksiv isolering er tidligere blevet diskuteret til hudløshed. Bare brug søgefunktionen for at få et godt grin eller to.

Humlen er at der er meget få steder til praktisk anvendelse hvor det har nogen effekt.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Du kan overveje Kingspan, selvom det også næsten er religion..
Jeg tror dog det er svært at få sluttet tæt til gamle halvskæve konstruktioner,og så ryger idéen🙂

Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis