Forlænge stolper

Det nuværende lamelhegn skal fjernes og jeg skal herefter have lagt en træterrasse, som skal overdækkes. I den forbindelse skal de nuværende stolper forlænges ca. 30-40 cm, da taget ellers bliver for lavt i den ene ende og hælningen for stor. Men hvordan gør jeg det bedst og med det pæneste resultat???

Har selvfølgelig allerede tænkt at man blot kan forlænge stolperne, men da de har stået i en del år er de allerede skrumpet et par mm i tykkelsen. En anden løsning kunne være reglar på begge sider af stolpen, men så er det ikke plads til en nyt hegn...?
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er det bare 3 stolper? så skift dem til nogle længder som passer. Det andet bliver aldrig pænt.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Du kender ik en som har en traktor? sådan nogle pæle sidder ik særlig fast for lodret træk opad.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Jeg trak mine op, ved at spænde en regel på, med en enkelt kraftig skrue, og bruge den som løftestang..
Hvis den f.eks. er 3mtr lang, skruer du den fast måske 50cm inde, så du har 2,5mtr at løfte i..

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Det kan laves med en tømmersamling, men held og lykke med at skære den i de stolper der allerede står op   
Som andre siger, så får du en flottere, stærkere og hurtigere ved at skifte stolperne.

Du kan selvfølgelig godt skære brædder til, så du pakker dine stolpe ind på alle 4 sider med lasker, samt laver et 45 graders snit i stolperne.....Meeeeen er det det du vil se på de næste mange år   


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Annonce
Jeg pillede mine op ved at skrue en stump reglar på siden, for neden og satte min donkraft under. Tog ingen tid.
Her ud over ser de eksisterende stolper ikke særlig tykke ud. 70mm?
Vil tro du skal op i dimmension for at kunne holde overdækningen.
Det er vist at overdimensionere, hvis jeg kommer op i 100mm stolper. Har lavet overdækning før med den type stolper. Det holder uden problemer, hvis man sørger for at afstive hele taget.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis