Støbning af gulv alternativer / flere omgange

Nu er vi endelig klar til at gå igang med det største projekt i huset - nemlig gulvvarme i underetagen.

Vi har en delvist adskilt stue/køkken, og vi skal have brækket betonen op i begge rum og støbt nyt...eller skal vi?
Der er ingen kælder under de to rum, så der skal laves nyt terrændæk, men hvilke muligheder har vi?

1. 300 mm Flamingo på afrettet underlag, armering + slanger og 10 cm støbning.
2. 300 mm terrænbatts på afrettet underlag, armering + slanger og støbning.
3. En eller anden form for træ-løsning, der ikke involverer støbning. - kom meget gerne med forslag hertil.

Hvis, støbning ikke kan undgås, er det så muligt at lave det over to omgange, således at jeg kan opdele støbningen i de to rum - kan det lade sig gøre, eller vil det revne i samlingen på et tidspunkt?

På forhånd tak.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Træfakta12 beskriver et terrændæk uden beton.
Den kan købes for under 100,- eller måske lånes på biblioteket.
Det er dog meget svært at få flamingo i øjeblikket, så hvis det skal laves NU! Kan det blive lidt dyrere end ellers..
Vi overvejer at benytte denne løsning, men ender  vist med at udskyde til næste år, da både materialer og håndværkerpriser (og engagement fra samme) er fuldstændig overophedet😐

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Jeg har ingen erfaring med træ løsninger. som markedet ser ud pt. ville jeg nok vælge terrænbatts og støbning.

Du kan sagtens støbe over flere omgange, gulvet vil helt sikkert revne i samlingen mellem de 2 gulve.. og hvad så? går udfra du skal have noget gulv ovenpå igen. så det betyder ikke spor. Beton revner altid..

Men jeg følger med hvis der kommer nogle gode løsnninger på beton fri terrændæk. Det kunne man jo i gamle dage. Men der var heller ikke meget isolering i gulvene.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis