Slibning af bule i forgrundet filt

Hej LDS'ere!
Første gang jeg spartler/sætter filt op/maler..

Er ved at sætte glasfilt op på mine fuldspartlede lofter og har opdaget jeg har en mindre udbuling et sted. en streg på ca. 1x20 cm.
Det er ikke manglende vævklæber, da jeg ikke kan trykke filten ind. Har også skåret et lille snit, men kan ikke "løfte" filten fra overfladen.(Så det må vel være spartlingen/slibningen den er gal med?)

Jeg bruger forgrundet filt og ville høre, om jeg kan/skal slibe udbulingen ned INDEN jeg maler første gang, eller om det er bedst at gøre efter? Jeg tænker om der er noget struktur eller noget man kan komme til at ødelægge, hvis man gør det før?

Eller er der en helt anden fremgangsmåde, når man har filtet på et mindre heldigt spartlet underlag? Noget med udskiftning af et mindre stykke filt ved området, eller?
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Tier

Nej, det er slet ikke noget problem. Jeg har sat filt op mange gange og løber det altid lige over med at stykke sandpapir korn 120 og fjerner buler. Det sker også når jeg sætter filt i loftet at skærerevnen skal slibes bagefter.

Hvis du kommer til at slibe for meget af, sådan så der nærmest går hul og ligner et lille krater så giv det lidt sandspartel og slib dagen efter.

Malingen skal nok dække det hele :)

Bestil aldrig en håndværker når alt håb er ude.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også