myrelokkedåser - erfaringer?

Der er en del forskellige myrelokkedåser. Er der et mærke I har haft gode eller dårlige erfaringer med?
Det er til indendørs brug

Vi bekæmper allerede udefra langs husmuren med noget som udsprøjtes.

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Min erfaring er den samme. Når først myrerne er inde i huset, er det svært at gøre noget - har prøvet mange forskellige lokkedåser.

Det eneste der har virket for mig er at vande langs soklen rundt om huset, dvs. ikke sprøjte, men dét middel der opløses i vand. Det trænger ned i jorden langs soklen og plejer at tage 100% af myrerne indendørs.

Jeg gør det når myrer-sæsonen starter og det holder som regel resten af sæsonen. Når det er rigtigt slemt, får den én gang mere i løbet af sommeren. Men det kommer selvfølgelig an på huset og hvordan de kommer ind.
 

Mvh. AllanE
Den billigste og giftfrie måde at komme myrer til livs , er meget let og simpel . flormelis blandet op med kartoffelmel i vand så det bliver en tyk masse , det lægges hvor man kan se myrerne bevæge sig , det søde flormelis virker som lokkemiddel , myrermaver kan ikke fordøje kartoffelmel som sætter sig som beton i myrerne og dermed tager livet af dem , det er ikke et her og nu middel , men det virker hver gang ,.man kan også bruge natron eller bagepulver sammen med kartioffelmelet .


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis