Hpfi til 32 amp sikring

Hej,
Jeg har købt et dødsbo og der er lavet ret meget knald rundt omkring. Man kan ikke pege fingre, så man må starte et sted fra og bevæge sig fremad.

Der er trukket et 32 amp 5x6mm2 kabel til værkstedet og det virker okay lavet.

Men ... Hvordan skal/burde tilslutningen være i sikrings skabet? Jeg kan se at der er brugt samme tykkelse 6mm2 kabel til hpfi relæet. Burde det ikke være 10mm2 for at give plads til overforbrug?

Er det korrekt? Jeg har aldrig før set et 32amp kabel, så jeg vil hellere spørge før jeg får elektrikeren til at opdatere det næste gang han er her.

Tak for svar. Det skal nok blive fint når alt er fixet.

Mvh Peter
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tillykke med købet. Ja ved dødsbo er "sælger" på forhånd frikendt, eller det er svært at komme efter ham/hende. 
6 mm2 er ok som interne ledninger. De kan klare samme overforbrug som den 6 mm2 kabel. Og hvordan skulle der kommer overforbrug?

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Hej Erik,

Tak for hurtigt svar. Jeg tænkte bare at man normalt bruger 4mm2 til 1,5 og 2,5mm som lus ... Så er der lidt ekstra at give af. Men det gør man så ikke med 32amp/6mm2 ... Fedt :) en ting som er lavet rigtigt.

Videre til næste problem.

Mvh Peter
Det har du ikke ret i. " 4 mm2 til 1,5og 2,5 til lus " Det blev da vist lidt   volapyk.
Man bruger ofte samme ledning tykkelse hele vejen igennem sådan en mindre tavle. Det er oftest 6 mm2 Det er nemmest når man er i gang, og forbindelser bliver bedst med samme tykkelse i en klemme ved videre sløjfning.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis