Hjælp til at bygge bruser i kolonihaven

Jeg vil gerne have lavet en bruser i kolonihaven. Planen er at det skal vre i det skur der høre til vores overdækkede terrasse. Vi har allerede en gas varmvandsbeholder derude vi bruger til at vaske op med mm, derfor det er oplagt den skal laves derude bruseren.
Nogen med et godt forslag til hvordan vi billigt men gerne bedst får lavet så vandet siver ud og ikke over til naboen når bruseren bliver brugt??? Vi har i forvejen intet dræn når vi bruger vand i køkkenet, aner ikke hvor det løber hen nemlig. Og hvordan dælen skal jeg gøre for at vi både kan bruge varmvands beholderen til køkkenet samtidig med at vi kan bruge den til bruseren
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er det en varmvands beholder ? ? Jeg vil hellere tro at det er en gennemstrømnings vandvarmer. Og sådan en er som regel kun til 1 aftap hane. Og den kan ikke tåle vandværkstryk, har ingen sikkerhedsventil m.m.  
Derfor lukker du sikkert op for det kolde vand ind i vandvarmer, og så starter flammen op, og det varme vand strømmer ud til opvask. Der er nok ikke andre muligheder end at koble bruseslange på køkken vandhanen medens i bruser.
Hvis det er sådan må der ikke være  vandhane efter vandvarmer. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det kan det også, men der må ikke være yderligere haner efter vandvarmer.
Eller som jeg skriver "Der er nok ikke andre muligheder end at koble bruseslange på køkken vandhanen medens i bruser."
Men prøv at tage et billede af systemet så vi kan være sikker på at det er sådan det forholder sig.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er sat en slange til fra vandvarmeren og til køkken armaturet ja, og en slange fra vandet udenfor til varmvands beholderen
Og så lukker du op på slangen udefra til varmvandsbeholder for at få varm vand til at strømme ud.? 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Tænker om man ikke kan sætte sådan en dims på man har på hanen ude i hanen der kan åbnes og lukkes til 2 slanger
Et er hvad man kan, noget andet er hvad man må.
pga. det er en vandvarmer, må den ikke kunne spærres af på sekundær siden, da den ikke kan tåle noget/ret meget tryk.
Hvis der så er en der en dag glemmer at mindst den ene skal være åben, før der tændes for haveslangen, så kan din vandvarmer sprænge.
Skulle den kunne klare vandværks trykket, kan i risikerer at den står og varmer videre, og væske udvider sig ved opvarmning, og uden en sikkerheds ventil, så vil varmeren også sprænge.

Mit forslag vil gå på i laver et arrangement lige som de har på dækket i den gode gamle danske film S/S Martha. En lille beholder/tønde placeret over hoved højde, som fyldes fra vandvarmeren med en slange koblet på køkken udtaget, og så kan man bade med "styrte bad" effekt, evt. igennem en bruser.

Afledningen er den primære årsag til i ikke har WC, normalt køkken etc. installeret i jeres kolonihave hus. Er du heldig er der lavet en lille nedsivnings brønd, men dette er ikke helt korrekt måde at gøre det på, da spild-vandet skal igennem rensnings anlæg før det må sives ned/ledes ud.
Yder mere skal du holde vandet på din egen grund, hvorfor du kan få udfordringer med dette under et bad, med mindre du tager badet stående i et badekar f.eks., og så efterfølgende fordeler vandet ud i dine bede (ikke at jeg tænker dine planter er særligt glade for sæbe m.m.)

 

Hvis man lukker af efter vandvarmer så er det ikke et spørgsmål om den ødelægges, men kun om hvornår. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Altså der er noget jeg ikke forstår. Jeg har dels boet i et hus med gennemstrømningsvandvarmer, som både var tilsluttet køkken og bad. den sad mellem de to rum. og dels set dem i den gamle boligmasse i KBH. Der må jo stå vandværkstryk i vandvarmeren. Ellers kommer der vel ikke vand ud når man åbner hanen. Så vidt jeg husker så er der et eller andet som registrere flow for den kan kun brænde når vandet løber. Det husker jeg fra når jeg badede og skruede for langt ned for vandet imedens jeg sæbede indså gik gasblusset ud. Så hvorfor kan man ikke sætte et T på før den første hane og så føre videre til bruseren?

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis