Ingen strøm ved udtag til radiatorer

Hej.
Jeg er i gang med at sætte et hus i stand og jeg har 3 Fodpanels "stik" der er brugt til el-radiatorer jeg genbruger. Jeg kunne ikke få mine radiatorer til at tænde og har nu checket 2 steder med en lampe på alle ledningerne og der er umiddelbart ingen strøm. Rykkede radiatoren til et andet stik tæt på hvor der var strøm på selve stikkontakten og radiatoren tændte. Er der nogen der kan gennemskue hvad der er galt?
Det overstående er stikket hvor radiatoren bør side

Stikket tilvestre for radiatoren hvor der er strøm

Stikket til højre hvor der også er strøm 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror ikke de installationer har noget med hinanden at gøre. Der hvor el radiator har været (bør sidde)  er der flere ledninger end i de andre.
Så mit umiddelbare bud er at du har lysinstallation (de 2 nederste billeder) Og så en anden gruppe til elvarme.
Den sidste er måske slukket eller adskilt et andet sted.
Skal du måle igen så sæt de 2 blå sammen med den ene ledning fra prøvelampe, og mål så rundt til hver af de andre. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
ev elmand skrev den 25-04-2021 23:03:55

Jeg tror ikke de installationer har noget med hinanden at gøre. Der hvor el radiator har været (bør sidde)  er der flere ledninger end i de andre.
Så mit umiddelbare bud er at du har lysinstallation (de 2 nederste billeder) Og så en anden gruppe til elvarme.
Den sidste er måske slukket eller adskilt et andet sted.
Skal du måle igen så sæt de 2 blå sammen med den ene ledning fra prøvelampe, og mål så rundt til hver af de andre. 

Jeg målte på præcis den måde du beskriver, men har en tredje radiator som jeg ikke selv har rodet med. Så det kan være at den er monteret forkert og strømmer bliver derfor ikke sendt videre til de 2 andre? Kan jeg på nogen måde se hvilke ledninger der er tilsluttet på tavlen? 

Ja dine grupper er sikkert mærket op så u kan kan se hvilken gruppe der er til elvarme. Ellers må du ud i at slukke for en gruppe og se hvad der så ikke virker.
Derefter kn du tage dæksel af gruppetavle og så hvilke farver der er brugt i "elvarme" gruppen eller hvad den nu hedder.
Det kan sagtens være at der er en af ledninger der kommer fra et ur og så er natsænkning. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis