Tilslutning af bade opvaskemaskine og vaskemaskine til enkelt hane og afløb

Hej.
I min datters lejlighed, er der en vaskemaskine tilsluttet under hendes køkkenvask.
Nu vil hun også tilslutte en opvaskemaskine, men jeg er i tvivl om hvordan jeg får vandhanens vand delt i to, og der samme med afløb. Det hele kan se på billedet.

For det ekstra vandudtag på hanen, kan jeg se der er noget der hedder en fordeler som er ud af plast! Men jeg ville foretrække noget mere solidt, nu når det er vand med tryk på. Men jeg kan ikke finde noget i metal som er ligeså smart, så man kan skrue dimsen fast på hanen, og så fordele ud i to dele som jo skal have udvendigt gevind så de passer til maskinernes tilslutningsslanger.

For det ekstra afløb har jeg overvejet en afløbsforskruning, men er i tvivl om man risikerer at afløbsvand kan løber fra den ene maskine til den anden, eller om det vil være nok at bare lave en "bue" der går op, på begge afløbsslanger. Har derfor også overvejet denne Geberit slangeforskruning.
Håber i kan hjælpe.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du læser teksten til den du henviser til så står der "med kontraventil" Så den del er vist i orden.
Man kan få et y stykke til at montere på vandhanen LINK

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 25-04-2021 23:46:17

Hvis du læser teksten til den du henviser til så står der "med kontraventil" Så den del er vist i orden.
Man kan få et y stykke til at montere på vandhanen LINK

 Tak. Når jeg sætter det y-stykke på, skal jeg så bruge pakgarn, eller bruger man gummi pakning? 

Er der mon plads nok på de to gevind til, at slangernes omløber kan spændes på, eller skal der sættes noget imellem. 
Du bruger gummipakninger, og der skal ikke sættes noget ekstra på for at få omløberne på.

fase
Mamge tak for hjælpen 😊
Den sidste der er link til kan sikkert bruges, men så skal vandhane skrues af, Stophane findes og lukkes. Og der skal så bruges pakgarn og salve. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis