Varmepumpe slår fra

Jeg har netop installeret en varmepumpe på poolen, montøren mente at jeg sagtens kunne trække strømmen selv da det er 230V.
Poolen har self også en pumpe der kører
på samme fase.

Desværre slår det hele fra efter et stykke tid, og jeg skal tænde/slukke sikringer for at starte det igen. (NB sikringerne slår ikke fra)

Det er en 3M-DB

Hvad kan der være galt?

Har lagt billede ind af pumpe, varmepumpe og installation.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg antager at det er HPFI afbryderen der kobler ud , sluk for det og få en elektriker til installere det rigtigt , der er fejl til jord ....

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Er det HPFI relæet der kobler ud? Så har du en afledning til jord, som du bør få en elektriker til at finde.
Er det den viste motor, som kobler ud, tyder det på overbelastning.
Du har tilsyneladende selv lavet installationen, som du ikke får nogen høj karakter for. Du mangler forskruninger i sikkerhedsafbryderen, bare for at nævne et eksempel.

fase
Karlsmart - Tak for svar. Jord forbindelsen var ganske rigtigt "knækket" og skulle samles igen, med jord fra pumpen of inverteren.

Jeg har glemt forskruningen i den ene ende, korrekt 😖

Nu kobler den røde afbryde fra efter et stykke tid og spørgsmålet er om der er overbelastning.

Jeg skal nok have en elektriker ud, men skal han trække ekstra strøm,  skal pumpen kobles videre fra inverteren, skal der bare fejlsøges

Manual på fransk!
Hvis varmepumpens kompressor er frekvensreguleret, dvs. kompressoren kan justere sin omdrejningshastighed efter behov, skal dit hpfi-relæ være AC/DC følsomt. 

Gaffatape, WD40 og en stor hammer!

 Når du fortæller, at den røde afbryder kobler ud efter et stykke tid, tyder det på, at der er indbygget et motorværn, som er indstillet for lavt. Kan du ikke tage låget af, så det er til at se, hvad der er inden i? Der må være en motor mere end den, du har vist på dit billede. Jeg har forstørret billedet af tilslutningerne og kabeldimensionerne op. 


fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis