Aftagelig stolpe til hængekøje

Hej,
Jeg vil gerne montere et hængekøje i haven så jeg leder efter en slags stolpe sko der kan støbes, har et dæksel og jeg kan stikke stolpen i den uden den skal skrues fast så jeg kan fjerne stolperne når de ikke skal bruges. Sådan nogle har jeg set til flag ved kongres centre men hvem producerer disse?

 

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tja måske firmaer der leverer bænke og andet til det offentlige rum. Eller dem der sælger flagstænger.

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Hvad med at bruge parasol spyd ?
De findes med en stor "skrue" så de drejes ned i græsplænen, men om de vil kunne bære en hængekøje er jo lige det   
Men ellers kan de jo støbes fast, det har jeg gjort i mine "plantekasser" på terrassen. 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Du kunne også bygge sådan en (eller købe en) så kan den også flyttes rundt efter sol eller skygge...

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Det beslag du efterspørger er det ikke bare et stykke nedløbsrør / kloakrør - afhængig af størrelse på din pæl. Røret ned graves/støbes i passende dybde.

Det beslag der skal lukke hulet når stolpen ikke er i kan du fx lave af et stykke plade.
Se billeder hvordan jeg har lavet med et rest dørkplade savet med hulsav. Under dørkpladen er der et centrerings stykke lavet i en rest støbe finer og til sidst en klump gammel jern til at fungere som ballast for at lugen ikke flyver op når det blæser.
En bolt gennem det hele holder det sammen.

 
Tak til alle, jeg kan lide @Hensan løsning, det er billigt, den havde jeg ikke tænkt på. Jeg kan se på nettet at man normalt skal sætte stolpen lidt skråt men måske er det ok med den står lige. Nogen der ved hvor stor stolpen skal være når de gængse hængekøjer holder til 200kg. Jeg tænker Ø12-14cm men et kloakrør der passer på det er jo 160mm hvilket jeg synes er lige lovlig stor eller hvad synes i ? Jeg tænkter hvis der er slæk så vil PVC rør jo gå i stykker, man støber jo ikke helt op til kanten (jeg formoder hele røret skal støbes for at holde).

 

Nå men nu har jeg fået svar på min spørgsmål omkring om det er ok at den ikke står skråt og det er ok og jeg har fået af vide at jeg skal have en stolpe på min Ø12cm ergo skal jeg find et rør til dette. Nogen ideer ? 

 

Måske bruge et 160pvc(150 indv) og så skrue 4 (eller flere) lister i passende størrelse rundt på stolpen. Derved kan du også tilpasse listerne lidt med en rasp så det passer godt uden at klemme.
Jeg ville nok ikke støbe rundt om røret, men bare grave dybt nok i og stampe godt. Hvis det så ikke duer kan du jo støbe senere.

Bare kald mig BBB 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis