Fjernvarme

Hej.
Håber der er en der kan hjælpe med dette fjernvarmeanlæg. Jeg har lukket for vandet til radiator pga. et utæt rør, men har i den forbindelse også mistet det varme vand i hanen.
Burde det ikke være muligt at slukke for radiator uden at påvirke brugsvandet?
Jeg har lukket for de 2 røde nederst til venstre for at stoppe vandet til radiator. På forhånd tak :)
Hej. Håber der er en der kan hjælpe med dette... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja jeg har haft dem lukket, men de skulle være åbnet igen.
Temperaturen er helt lav på det vand der kommer ind nu. Hvad kan det skyldes?
Du skal lige have det kolde vand ud af stikledningerne, så kommer varmen sikkert igen.

Søren O
Har du fået varme på igen?
Den type ventiler du har (skydeventiler), bør drejes 1/2 omgang tllbage efter den er åbnet helt. Det modvirker at ventilen groet fast.

Søren O
Nej desværre. Måleren siger 20 grader på vandet lige nu, så der er ingen gang i systemet. Jeg må have en ud og kigge på det i morgen.
Du har et manometer siddende på fremløbsrøret fra fjernvarmen. Hvad viser det, og er der forskel hvis du lukker ventilen til højre for manometret?

Søren O
Annonce
Der sker ikke noget når jeg drejer på den. Jeg vedhæfter lige et billede af den.
Er du sikker på at alle ventilerne i skabet er lukket op? Når du lukker ventilen før manometret burde manometret vise trykket i returen til fjernvarmen, og med åben ventil trykket i fremløbet fra fjernvarmen. Der skal være forskel, normalt1-2 bar.

Søren O
Den er steget med et par grader nu efter at have været nede på 15. Der var måske en ventil der ikke var helt åben... håber det kommer ligeså stille nu.
Har du fået gang i fjernvarmen igen? og hvad var der galt?

Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis