Skattegæld?

Det har intet med LDS at gøre, men dog Jura som her... håber det går?

Sagen er at jeg i en årrække siden konen skred fra mig, har været dels på kontanthjælp, og sommetider helt uden indtægt (i fængsel).

Det er efterhånden løbet op i en god sjat penge (ca 130.000 kr) som de gerne vil have skal falde her og nu. Dette lader sig naturligvis ikke gøre.

Jeg har hverken et hus, bil eller sommerhus jeg lige kan skyde af for at dække det. Så hvad gør jeg klogest herfra ?

Blot advente at de laver lønindeholdelse ?

Bør jeg evt sende mine likvide midler til et udenlandsk site, fx Unibet bosiddende på Malta, eller kan de ikke tage penge på mine danske konti ?

Jeg forsøger ikke at undgå at betale, bare at jeg ikke lige pludselig står uden en krone på lommen fordi de har tømt alle mine konti ?
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Før løn/offentlige ydelser udbetales  kan skat kræver en del af det ført til statskassen. Men jvf. Dette indlæg samt dine tidligere vil jeg råde dig til i 1. Omgang at søge psykolog hjælp...
Du bør hurtigst mulig få en ordning med skat. Ellers falder hammeren og der bliver fogedforretning. Det betyder at de tager af din kontanthjælp. Så vidt jeg ved er Unibet et sted hvor man satser penge på spil. Så det vil da være den sikre vej til at miste dem. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Åh gud, så kører møllen igen.. 

Mvh. Christian M
 

Kontakt skat, og bed om en afdragsordning.
Så beder de dig om at sende dokumentation for din private økonomi, og efterfølgende foreslår de et månedligt beløb til afdrag.
Alternativt kan du i forbindelse med ansøgningen selv komme med et forslag til et afdrags beløb.

Lader du som ingenting, ender det i løn tilbageholdelse, men de må kun tage et vist beløb, da du også skal kunne overleve.
Hvis du har likvide midler mere end 10000kr, så er de berettiget til at tage dem til gælds inddrivelse, med mindre det er pga. du f.eks. får en stor børnefamilieydelse pga. mange børn.

 

Enig med steensen. Du har større chance for at få en lempelig afdragordning, frem for at vente på at de laver lønindholdelse. De kan nemt tænkes at indeholde 15% af din indtægt, så det er bedre selv at komme med et realistisk beløb.

Bare kald mig BBB 
Annonce
Nu er skats inddrivelses system ligesom "ikke eksisterende" Men det gælder sikkert kun de store drenge. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Fjernet af moderator
(Årsag: Reklame )
Hov sorry det sene Svar.

Unibet er ganske rigtigt et sted hvor man KAN satste penge, på fx fodbold eller poker.

Men der er ingen der siger man SKAL. Det virke i princippet som en bank UDEN minusreenter, og det er ikke i DK, som  SKAT udmiddelbart kan tage-

MEn man skal måske helt uden for EU? Fx Cayman Islands, eller Swheiz i de "klassiske "skatte-ly"?

Eller ganske enkelt hæve dem i kontanter og have under dynen?

Jeg benægter ikke at jeg skylder SKAT de penge, vi er bare ikke enige om tilbagebetalingen . Og de kan jo ikke plukke håret af en skaldet.
Ev Elmand, jeg har som regel også bare fået en regning , og ikke hørt mere, men nu fik jeg lige en på 130.000. kr, så tyder på de "bevæger lidt på sig" alligevel"`?

I øvrigt har jeg dødelig kræft (ingen ved hvor længe, men på 5. år nu), så jeg kunne egenligt ikke være mere lige glad, hvis jeg alligevel er død jo ;)
Nej til den tid så bortfalder det jo. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis