Lukning af hul ned til hulmuren

Jeg har købt et hus fra 1978, Og kan se nogle steder er der åbent i toppen af murstene hul ned til hulmure. Tænker det børe lukkes.

Men hvad er den bedste måde at lukke det af på
Tak på forhånd.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Rockwool murbatts
I gamle dage da man ikke fyldte noget i hulmuren så blev de lukkede øverst. Det gav den mest stillestående luft og derved den bedste isolering.
Når hulmure fyldes så står luften stille i isoleringen, og den kulde bro som den øverste sten laver vil vi helst undgå. Så fyld med rockwool, så det lukker sammen med isoleringen der går vandret. Eventuel indtænke en vindspærre så det ikke blæser ind i den vandrette isolering. Den kan netop være murbats som tilpasses helt imod spær m.m. Husk 50 mm afstand op til taget så luften stadig kan komme op i loftrummet.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Stopper jeg bare murbats ned i hullerne. Eller skal det ligge over på.
Ja der kan stoppes murbats ned i hulmuren. Men det er ikke "bare" for det skal gøres så det omhuggelig slutter tæt til øvrig isolering.
Samtidig skal du som jeg beskriver lave vindplader. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 24-04-2021 17:13:56

Ja der kan stoppes murbats ned i hulmuren. Men det er ikke "bare" for det skal gøres så det omhuggelig slutter tæt til øvrig isolering.
Samtidig skal du som jeg beskriver lave vindplader. 

 Sådan ser det ud. Er lidt i tvivl  hvordan jeg bedst kan gøre det.


Det kan du ikke gøre derfra. For at gøre det ordentlig så skal du have nederste eller 2.nederste række tagplader skubbet op.
Men huset er sikkert født med isolering, så det er reelt en efterisolering du skal planlægge. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis