Regler for hævede terrasser

Jeg har lige overtaget et hus med en dejlig stor terrasse, der er hævet ca. 1 m over terræn, men som går helt hen til naboskellet. Jeg har nu fået at vide af kommunen, at opholdsarealet på terrassen ikke må være tættere end 2½ m fra skel. Hvis jeg laver en stor plantekasse, der går fra skel og 2½ m ind på terrassen må jeg så anvende plantekassen som køkkenhave eller lignende eller vil den så blive regnet med som en del af terrasseområdet og opholdsarealet?
Hilsen Maren
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det bedste er nok at ringe til de ansvarlige i kommunen og høre dem ad. Det er jo dem der i sidste ende skal godkende det 👍

Jeg skal eksempelvis til at anlægge forhave. Der er 4 meter ud til fortovet fra huset, men skel er placeret 3 meter ude. Jeg agter at støbe en granit kantsten helt ude ved fortovet, så jeg kan få granitskærver og fliser helt ud.

I teorien må jeg ikke det, men jeg henvendte mig til kommunen som meddelte, at de ikke kunne give en egentlig dispension, men at de ikke ville gøre noget ved det, hvis jeg gjorde som planlagt. Dog var det mit eget problem, hvis de en dag skulle bruge området til cykelsti eller lignende, hvilket dog nok er rimelig usandsynligt.

Så ring og få en snak med dem 👍

Mvh. Christian M
 

Velkommen på LDS.
Jeg tror ike du får lov til en hævet “køkkenhave”, så du må nok indstille dig på at det skal laves om. Du må kunne kræve nedslag i prisen fra tidligere ejer, der har lavet noget ulovligt.
Normalt må man kun terrænregulere +- 0,5 m, og vist nok kun indtil 0,5 m fra skel.

Søren O
Jeg tror du skal lægge mærke til ordet  "opholdsarealet " så det ville sikkert gå.
Men nu har du jo fået dem " på nakken" så det er der du skal spørge for at undgå at lave noget om igen. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis