Mislyd på ny vaskemaskine

Goddag gør-det-selv

​Jeg har købt en Gorenje vaskemaskine og da jeg skulle tilslutte den knækkede den der plastikdims, der skal holde afløbsslangen oppe, så den tapede (!) jeg naturligvis fast inden jeg skubbede monstrummet på plads. Da jeg så havde tilsluttet den og startede havde den en inferm bilyd sådan hylende som tiltager ved centrifugering - inden jeg hidkalder service: kan den lyd skyldes min l

​På forhånd mange slags tak for jeres input
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du fjernet transportbeslagene??

Søren O
Prøv at stikke hånden ind i tromlen og tryk eller riv hårdt i den. Den skal helst kunne bevæge sig mindst 4-5 cm op og ned. Hvis den ikke kan det så har du ikke afmonteret  transport sikring det er første betingelse.
Den plastbøjle bagpå som du har knækket har ikke det mindste betydning, og ofte skal den ikke bruges. 
 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Yes transportbeslag er fjernet. Jeg kom bare til at tænke om den afløbsslange måske skulle have en bestemt højde? For udover lyden så stopper maskinen også inden sidste tømning og centrifugering 😬
Afløbs slangen skal afsluttes i en bestemt højde. Nemlig så det er over normal vandstand i maskinen. Ellers risikerer du at vandet løber ud af sig selv.
Vedrørende lyden, så er den lidt anderledes i maskiner med kulfri motor, hvis du har meget høj centrifugering så hyler det noget når den kommer op i hastighed.
Hvis den slutter uden udpumpning så tror jeg der er en knap der er trykket ind. Det er nemlig til skjorter m.m. som skal hænges direkte op på bøjler f.eks.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis