Fliser ovenpå gamle fliser og måske gips?

Hej allesammen,

Jeg står og har brug for jeres hjælp ifm. at jeg gerne vil renovere/lifte mit badeværelse.

Jeg bor i en etagelejlighed som er en andel og ifm. kan det ikke betale sig, at lave den helt store renovering. Så jeg vil gerne ligge nye fliser ovenpå de gamle. Tanken var at jeg gerne vil sætte nye fliser ovenpå de gamle på gulvet og brusenichen. Dette tænker jeg ikke, at der er et problem med? Men eftersom, at jeg ikke vil have fliser over alt på badeværelset, vil jeg gerne høre om det er muligt at sætte vådrumsgipsplader ovenpå de nuværende fliser? Enten ved at skrue dem eller klæbe. Er det lovligt?
Jeg vil helst have nogle hvide og glatte vægge. Der kommer til at være en glasvæg, som skiller fliser og gipsvægge og derfor vil der ikke være direkte kontakt med vand.

Jeg vil ønske jeg kunne lave en total renovering, men dette er der ikke budget til og derfor vil jeg selv lave flisearbejdet og gips. Der vil selvfølgelig være VVS'er til alt vvs arbejde.

Jeg håber, at I kan hjælpe til.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan pudse hen over de nuværende fliser, og male det. De skal slibes først.
På gulv er det problematisk omkring afløb, da du skal have rammen med op i niveau. Dette kan gøres på to måder, nemlig lovligt eller ulovligt. Ofte set ulovligt, og så kan der trænge vand ind under gulvet. 

Elektronikteknikeren
Tak. Smart! Det skal jeg helt sikkert gøre. Og det er helt lovligt, korrekt?
Det sagde VVS'eren godt... Som jeg forstod det, så kan man ikke hæve det med en forhøjelsesramme og derfor skal det blot være højere end afløbet? Hvis det skal være lovligt.
Ved du hvad der er af muligheder, da det som skal laves skal være lovligt. 
Prøv at Google microcement. Alternativt mal gulvet. 

Mvh Troels
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også