Stillads platform arbejdshøjde

Kan man på nedenstående stillads flytte platformen længere ned eller er der kun een arbejdshøjde?

Er der ellers noget man skal være opmærksom på/gode råde ved køb af stillads? Noget man skal holde sig fra?

https://www.bauhaus.dk/krause-montagestillads-5-m-arbejdshojde

Stillads skal bruges privat til maling af hus. 
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du ku jo spørge Bauhaus, men det ser ud som om det er delt i tre. 
Jeg har det omtalte stillads. Du kan montere platformen på alle trin. Det er super godt. Men kunne godt have ønsket mig, at det var en smule bredere i platformen.

Jeg har købt udbygning og er vel oppe i en arbejdshøjde på de 8 meter. Det fungerer fint.

 

Umiddelbart ser det IKKE ud til du kan komme helt ind til huset, da fødderne går ud på begge sider af stilladset...... Men du kan jo sætte den op med den smalle side ind mod huset... dog bliver din aktions radius ikke ret stor.....

Prøv om ikke du kan finde et murer stillads med forhøjer bukke eller et HAKI stillad, eller et fra Jumbo.....

Platformen kan du jo lave i den højder du har stige trin på....
Men vær opmærksom på du har den rette højde tl det du skal bruge.. max højde på platformen på det viste stillads er 3 meter.... Så du må række opad for at nå arbejdshøjden på de 5 meter... men med en male opgave kan det vel gå.. men ikke til fx pudse opgaver på en mur :-)

MVH Njord
Jeg kan ikke forstille mig at man ikke kan flytte platformen op og ned. Det ser ud som om der er et par "stænger" der stikkes igennem det hule trin i "stigen", og på disse lægges platformen. 
Jeg kan ikke på billedet se om de 2 "stiger" i hver ende af stilladset kan skilles ad, men det ville være en fordel at de kunne det. Hvis de ikke kan skilles er de svære at opbevare, fordi "foden" er i vejen, eller tager meget plads så de er svære at hænge op.  
Jeg har et gammelt Jumbo stillads, og her kan jeg skille det ad, så jeg har flere gange brugt det som et lavt stillads (skammel) kun 30-40 cm over jorden, når der skulle males udhæng på min garage.    

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
stigerne kan adskilles, der er nogle mål på delene i beskrivelsen hos bauhaus :-)

MVH Njord
Annonce
Hvordan er reglerne egentlig for montage og opstilling af stilladser når vi kommer over 2m, må man som privat selv montere eller kræver det nogen kurser i stillads opstilling ?
njord skrev den 22-04-2021 14:59:00

Umiddelbart ser det IKKE ud til du kan komme helt ind til huset, da fødderne går ud på begge sider af stilladset...... Men du kan jo sætte den op med den smalle side ind mod huset... dog bliver din aktions radius ikke ret stor.....

Prøv om ikke du kan finde et murer stillads med forhøjer bukke eller et HAKI stillad, eller et fra Jumbo.....

Platformen kan du jo lave i den højder du har stige trin på....
Men vær opmærksom på du har den rette højde tl det du skal bruge.. max højde på platformen på det viste stillads er 3 meter.... Så du må række opad for at nå arbejdshøjden på de 5 meter... men med en male opgave kan det vel gå.. men ikke til fx pudse opgaver på en mur :-)

 Selve fødderne der går ud på begge sider kan stilles i 3 positioner, så den kan komme ok tæt på huset. Mit står i den inderste. Satte det op uden hjul og murede 2 gavle fra det... Det var også så let, at jeg selv kunne flytte det til siderne, selv i fuld højde.


 

jetdirect skrev den 22-04-2021 17:17:26

Hvordan er reglerne egentlig for montage og opstilling af stilladser når vi kommer over 2m, må man som privat selv montere eller kræver det nogen kurser i stillads opstilling ?

 Tror som udgangspunkt du som privat der udfører arbejde på din private bolig må bære dig ligeså dumt ad som du orker... Det er mere et spørgsmål om forsikringen vil dække... 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også