Plast-tagplader virke som brændglas?

Ved nedtagning af gamle trapez-plasttagplader, lignede det, at de over lægterne havde haft det meget varmt - plasten var næsten sort der.
Jeg spørger om pladerne kan fungere som en slags brændglas, og dermed skabe risiko for brand?
mvh. Svend Jensen
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej BOFH
Tak for et kvalificeret svar - og de gamle lægter var netop sorte, så måske derfor de har "suget" varmen.
Så hvis jeg følger dit råd, må jeg ud med den hvide maling.
mvh. Svend Jensen
Jeg har fjernet klassiske trapez plader (de lyseblå) fra et nedrevet cykel skur ved mit hus, og de havde også svedet underlaget, hvor tidligere ejer havde brugt bygge-skum til at "lukke hullerne", og ellers lå de bare direkte på trykket træ.

 

Tak for svar - tror jeg følger rådet med, at lægterne bør males hvide på oversiden - rådet indgår iøvrigt i koncernernes salgsmateriale for pladerne - det har jeg bare hidtil overset.
mvh. Svend Jensen
Jeg har lige pillet et fastlock plasttag ned, det har lagt i ca 30 år, der var der ikke noget at se på lægterne, som var ubehandlede trykkede, men pladerne var også opal.
Er ved at gøre klar til at ligge et nyt Rias termotag, som skal ligge direkte på spærene, (så ingen lægter) spærene bliver dækket af et gummibånd, og oven på pladerne en aludækskinne, så burde der ikke være problemer.

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også