Renovering og maling af beton altan

Hej.

Vi skal til at renovere vores beton altan, og udover at der skal laves noget murer arbejde (afskalninger) og ny inddækning langs mur (evt. blik), så vil vi gerne overflade behandle betondækket for at beskytte mod vind og vejr. Siderne trænger også til en omgang maling.
Vi er blevet foreslået at male betondæk med epoxy maling ovenpå for at der ikke trænger vand igennem og en åndbar maling nedenunder, for at betonen stadigvæk kan ånde.
Men hvad er jeres erfaringer med dette?
Hvilken maling vil I anbefale til både dæk og sider? og hvilken fremgangsmåde vil I anbefale?
Andre forslag modtages gerne, da vi er ret nye i gør-det-selv.

Mvh Sandra

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du får nok ikke noget der er bedre end Epoxy,har malet flere vörkstedsgulve med det,holder i årevis,brug en langhåret rulle,og sørg for,at gulvet er 100 % rent.

bh
Hvis jeg var dig, ville jeg nok få mureren til at se på de dragere, der bærer altanen. Det er lidt utydeligt, men det ser ud som tæring ved husmuren, hvor den stikker ind. Sammen brud ville være katastrofe.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Frisk skrev den 22-04-2021 10:33:35

Hvis jeg var dig, ville jeg nok få mureren til at se på de dragere, der bærer altanen. Det er lidt utydeligt, men det ser ud som tæring ved husmuren, hvor den stikker ind. Sammen brud ville være katastrofe.

 Vi har haft en murer ude for at kigge på diverse ting på altanen og han mente ikke der var noget alarmerende.. men hvor er det du mener du kan se tæring som skal undersøges?

Jeg har nemlig selv været i tvivl om det var noget alvorligt og derfor han var ude og kigge, men måske vi bør få en second opinion fra en byggesagkyndig?
Det sidste foto ligner en drager. Den sikreste kontrol, er at lade mureren hugge ud i muren omkring een eller to drager.
Frisk skrev den 22-04-2021 22:16:24

Det sidste foto ligner en drager. Den sikreste kontrol, er at lade mureren hugge ud i muren omkring een eller to drager.

 Tak for input. Der er vist ingen bærende drager i stykket der på nederste billede så vidt jeg ved. De sidder længere inde :) 

Men jeg må se på det igen og hører hvad mureren tænker.. 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også