Betongulv på badeværelse

Hej LDS!

Jeg skal til at støbe 5 m2 badeværelsesgulv. Det er første gang at jeg skal støbe sådan et helt gulv selv og jeg har lige et par spørgsmål som jeg ikke syntes at jeg har kunne snuse mig frem til på nettet.
På billedet kan det ses at jeg der skal være bruseniche de sidste 90cm af rummet. Her skal der installeres Uni-drain. Jeg havde tænkt mig at sætte et støbebredt og så vente med den. Min VVS'er ville også gerne have væggen pudset inden at det skulle monteres og støbes fast.

Mit spørgsmål er så hvordan jeg støber de resterende m2 til at starte med? Hvad er nemmest at komme i mål med selv? Jeg er ret ferm på hænderne, men det er mit første gulv jeg selv støber. 

Jeg er selv lidt kommet frem til at smide nogle klatter beton (blå på billede) som bliver nivelleret ud, lade dem størkne lidt og så smide nogle rør/reglar-ledere ud som passer med højden på det færdige betongulv. På den måde kan jeg trække det af og være sikker på at gulvet bliver helt plant og klar til fliser.

Hvad siger i? Er det helt ude i hampen?

Jeg får konen til at blande beton og ville helst bruge støbemix 0.8, da jeg har en hel del liggende allerede.

Andre gode råd og vejledning er velkommen!

God onsdag!

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Din plan for støbning er ok. Men jeg ville nu få den unidrain monteret. Jeg ser at der er rigelig med varmeslanger der hvor den skal være. Hvis du har støbt det meste af gulvet kan de ikek flyttes, så det er vigtig at have den med inden alt er støbt fast.
Få den væg pudset eller i det så du ved hvor renden skal være. Men læg en plade så der ikke bliver svinet til med mørtel ned i rionet. Kalken i mørtel starter rustdannelse hvilket beton ikke kør. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis