Hvad filan er det for en slange?

Hej

Jeg er ved at grave en rende, så jeg kan trække el til min terasse bagerst i haven. Da Jeg fjernede nogle fliser og fjernede lidt jord nåede jeg ned til en orange/sort slange, der minder om en haveslange.
Nogen der har et bud på hvad det er og om den har en funktion?

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ligner en Gardena eller Tygon slange. Ingen af dem er godkendt til nedgravning.
Det kunne fx være et antennekabel eller tilsvarende tyndt kabel hvor man har lavet en ekstra beskyttelse med en stump haveslange ved nedgravningen. 
Du kan finde ud af, hvad den præcist er brugt til ved at grave videre langs slangen til du møder enden. Du kan også skære den over og se, om der er noget inden i. Tryk lige på slangen for at mærke om den kan trykkes sammen, inden du skærer den over.

fase
Det kan være du har nogle lamper monteret på din mur ved terrassen, som der er trukket ledning inde i den slange som et forsøg på "tom rør" fremføring.

Det kan være vand-forsyning over til en have-dam eller noget tredie, hvor man ikke har ønsket synlig slange liggende fremme, men bare har gravet den ned.

kan være forsyning til en sive-slange længere væk

Der er et hav af andre muligheder.
Eneste måde at finde svaret, er som S. Fabrin skriver, grav videre langs med slangen, for at finde enderne, så kan du få opklaret hvad den bruges til.

Der er mange gode bud. Problemet er bare at slangen går under fliserne, på tværs af den rende jeg har gravet og jeg vil helst ikke grave hele terrassen op igen. Tror bare at jeg dækker den til igen og glemmer alt om den.
Go' plan - så må vi bare ikke håbe det ikke er Midgårdsormen du har vækket til live.   
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også