Varmeplader

Hej

Er der nogen, som har erfaring med gulvvarmeplader, der skal ligge oven på beton - altså uden at bryde betonen op? Jeg overvejer gulvvarmeplader og evt. et lamel- eller svømmende gulv ovenpå. Kan det lade sig gøre? Og kan man lægge en radonmembran nederst?

På forhånd tak, hvis nogen kan gøre mig klogere :) 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det man kalder et svømmende gulv er hvor det kun hviler på isoleringen.
Men problemet er jo næsten altid at der ikke er plads over beton til det korrekte tykkelse isolering.
Når man laver gulvvarme så er gulv temperaturen naturligvis meget højere end ved radiator varme. Så der vil forsvinde meget varme nedad hvis der ikke er isoleret rigtig godt.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg drømmer også om at jeg kan lave et velisoleret gulv, med gulvvarme, ovenpå mit håbløse terrændæk.. Men jeg er ikke kommet frem til noget rigtig godt.. så jeg lytter med..
Bedste bud jeg er kommet frem til er Kingspans TF70, men det er lidt uklart, for mig om det er godt nok, og om det er trykfast nok..

Jeg har brugt Nordic 19mm-plader til 16mm-slanger, andetsteds.. jeg synes de var lidt svære at have med at gøre, og der er sådan cirka ingen isolering nedad (i sagens natur nok i omegnen af 1,5mm🙂) Jeg ville vælge tykkere plader en anden gang..
Jeg lagde det ovenpå 400mm eps, så der burde ikke være varmetab den vej..

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

De forskellige fabrikanter anpriser deres produkter som var det banebrydende nyheder der ofte strider mod naturlovene - virkeligheden er desværre en anden.   

Gå ud fra dagens krav til isolering mod terræn der er beskrevet i diverse SBI-anvisninger..
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis