Havetraktor Maestro 125 - lednings problemer

Hej med jer.
Jeg har købt denne ældre, for ikke at sige meget gamle havetraktor, inden jeg købte den fortalte sælger at den startede fint, men da jeg var for at hente den så kunne den ikke starte.
Vi startede den med strøm fra et andet batteri, direkte på starteren, så jeg tænkte at det bare var et nyt batteri der skulle til. Jeg har så købt et nyt og skulle have det sat på, og da jeg tager det gamle ud, så ser jeg at der ligger en løs ledning under det gamle batteri   så måske den ikke har kunne starte længe. Den ledning jeg har i overskud er hvid, og går op til et stik sammen med en rød ledning, som går ind i motoren, den røde ledning får strøm. Er der en der ved hvor den hvide ledning skal sættes til, der er ingen stik som ikke har en ledning, og der er ingen stik med en stump af en ledning.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ligner lidt noget hjemme fusk med nogle af ledningerne, så det er nok  ikke nemt at hitte rundt i, måske der har været ekstraudstyr monteret ?
Normalt er der en ladeledning,en stopledning, og måske en ledning til ventil på karburatoren på selve motoren, ja så også en tyk rød til starteren.
Udover det er det vigtigt der er en steel ledning der forbinder batteri motor og karossen på klipperen.
Det ser ud til du har en steeledning der hænger løst, måske den skal skrues fast på motoren?

Vi prøver igen, i morgen --
Hejsa, den stelledning der hænger løst er den der skal sidde på batteriet, men hvis den jeg har for meget er til noget lade noget, tænker at batteriet skal lades også, så skal den måske på ved batteriet? 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis