Montering af låge på væg

I min lejlighed er der i entreen et indhak, hvori man kan hænge sin jakke. Jeg ønsker at sætte en låge/dør herfor, så det fungerer som et skab, fremfor at stå åbent.

Hvordsn griber jeg dette an? Hvilken type hængsler, bør jeg bruge? Bør jeg opsætte en karm eller kan jeg montere hængslerne direkte på væggen?

Mål på indhak:
B66 x D60 x H180 cm

 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen til LDS.

Jeg har flyttet dit spørgsmål, så det ligger under "Lav-Hus". Det passer bedre dér og giver større chancer for svar.

Mvh. AllanE
Det vil være noget af en udfordring at sætte skabshængsler direkte i muren. Så du skal ha en forramme, som hængslerne kan sidde i og som passer til døren. Har du mulighed for at finde et skab på brugtmarkedet så ville jeg prøve det. evt et skab hvor du bare bruger fronten og smider resten ud. Alternativt kan du købe et helt skab i IKEA  for 500kr.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
I de mål kan du lige så godt finde et skab, som nævnt ovenfor - alternativt kunne du montere skydelåger - så slipper du for skabslåger i et lille rum. 

Mvh Troels
Lav det med skydedøre eller folde dør, så har du mindre plads spild.
Det mest optimale hvis du ikke er så vildt fingerfiks selv, er at du købe et færdigt skab, som de andre også foreslår, og får det bakset in i hakket.

 

Lagde I mærke til spørgerens bredde? 66 Cm. Det gir nogen smalle skydedøre.
enten køb et billigt bøjleskab + passtykke til de sidste 6 cm i bredden ELLER køb en løs låge + en reglar og en 10 mm liste. Skrue reglar fast lodret i væggen, monter lågen med pianohængsler. Brug den tynde liste som anslag, hvor lågen skal lægge an.
men køber du et helt skab får du også stuveplads over. Husk sokkel!!
Annonce
Frisk skrev den 21-04-2021 11:59:18

Lagde I mærke til spørgerens bredde? 66 Cm. Det gir nogen smalle skydedøre.
enten køb et billigt bøjleskab + passtykke til de sidste 6 cm i bredden ELLER køb en løs låge + en reglar og en 10 mm liste. Skrue reglar fast lodret i væggen, monter lågen med pianohængsler. Brug den tynde liste som anslag, hvor lågen skal lægge an.
men køber du et helt skab får du også stuveplads over. Husk sokkel!!

 Skydelåger kan også monteres på en sådan måde, at de går "ud over" et givent skabs bredde, f.eks. hen foran væggen til den ene side...


 

Indrømmer blankt at jeg troede bredde var 180😆

Mvh Troels
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis