Har jeg mon gulvarme i mit kælder bryggers/badeværelse?

Hej folkens.Nu har jeg godt nok boet i mit lille rækkehus i over 2 år, men jeg er stadig ved at hitte ud af alt det praktiske som husejer. Nu er jeg lige blev opmærksom på en termostat på et vandrør som går under mit klinkegulv i kælderen. Er dette mon gulvvarme? hvad kan det ellers være? der er en håndklæde holder som jo også får tilført vand fra nogle rør som mkommer ud af gulvet, men den har jo sin egen termostat og burde vel ikke være relateret til den første termostat.. Den virjker forøvrigt også fint, hvor den jeg mistænker for at være gulvarme faktisk ikke rigtig har en effekt...Nu  ligger jeg så også mærke til at der jo er et lille trin op til bryggers/badeværelkse.Det stemmer vel meget godt med at der lige er lagt lidt ekstra isolering før varmeslanger er støbt i gulvet?

Jeg har vedhæftet nogle billeder.
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ligner en retur termostat som hører til gulvvarme. Det er den simple gammeldags form for gulvvarme. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Nej hvor er det interessant! Min kone bliver helt vild :) er der nogen der ved hvordan man betjener dette? Hvordan kan man dog regulere varmen i gulvet ved er dreje på en termostat på returløbet? Der har vandet vel allerede passeret gennem gulvet? Stiller jeg min dumme spørgsmål her.. 
Der findes ikke dumme spørgsmål.
Ja du drejer op for den, og gulvet bliver varmt i løbet af en dags tid.
Det virker på den måde at gulvet jo naturligvis afkøler vandet noget, og din retur termostat lukker delvis af. Fislunken vand og den åbner en smule - mere varm og den lukker en smule. På den måde strømmer der kun langsomt vand igennem og gulv temperaturen bestemmer du på termostaten. Da luft temperaturen også har indflydelse på gulv temperatur så finder det en balance hvor det er nogenlunde konstant.
Duet nytter ikek at skrue op og ned for termostaten og regne med mere varme i løbet af 10 minutter.
Luk den helt op i 5 minutter så der komme rgang i flow og ellers start på indstilling 3 f.eks. og mærk efter i morgen eller på onsdag.
Røret der går i gulvet helt til venstre skulle gerne ret hurtigt blivevarmt nede ved gulvet.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det er ikke gulvvarme men varme i gulvet i har , det er kun baseret på at gulvet  er behageligt at gå på med bare fødder.....


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Karl Smart: Hvor i ligger forskellen lige. Hvis der er radiator i rummet kan du have ret.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Elmand ,  der hænger noget på væggen som nok er en radiator , selv om  den mere ligner en håndklædetørrer .

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Ja i fantasien kan mange ting forklares /bortforklares.
Der er vel ingen grund til at tro på andet end det trådstarter skriver "håndklædetørrer"
Jeg synes at det tydelig fremgår at håndklædetørrer er i badeværelse ( måske også i kælder) og gulvvarme / varme i gulvet er i kælder / bryggers. Der er fliser bag håndklædetørrer men der ses ikke vægfliser i bryggers.
Men det er alt sammen en ligegyldig diskussion hvis blot trådstarter får et varmere gulv og hans kone bliver "helt vild"

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 20-04-2021 13:47:04

Men det er alt sammen en ligegyldig diskussion hvis blot trådstarter får et varmere gulv og hans kone bliver "helt vild"

Jeg er helt enig med dig    Se lige hvad jeg har fundet:


Jeg glæder mig sådan til at vise det til kone     
Det ligner så gulvvarme / varme i gulvet i badeværelse.
Virker det i bryggers ? ? 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det er en såkaldt combi baderumsvarmer/håndklædetørrer vi ser på billedet , det er den primære varmekilde i baderummet , så det passer med varme i gulvet , som er en dejlig behagelighed , men noget dyr i drift .

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis