Støbe gulv på etageadskillelse

Hej
Jeg skal støbe et nyt badeværelsesgulv. Jeg har fjernet et eksisterende klinker og beton gulv på ca.10 cm. Nu har jeg bare et etageadskillelse i beton tilbage. Jeg er lidt i tvivl om følgende opbygning er korrekt. Vægt bør ikke være et problem, da jeg har fjernet et større betonlag end jeg ønsker at støbe igen.
Der er opvarmet kælder under. Polystyren er for at reducere vægten

50mm polystyren
Rionet
16mm pex slanger
Rionet
60-70mm beton
Klinker 
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvor har du fået ideen til den opbygning fra? Hvis du vil støbe et betongulv skal betonen jo ligge på noget der kan bære den store vægt mens det tørrer. Normalt bruger man svalehaleplader til den slags gulve. Du kan se her hvordan jeg har gjort her. 
perhans skrev den 19-04-2021 23:56:47

Hvor har du fået ideen til den opbygning fra? Hvis du vil støbe et betongulv skal betonen jo ligge på noget der kan bære den store vægt mens det tørrer. Normalt bruger man svalehaleplader til den slags gulve. Du kan se her hvordan jeg har gjort her. 

 Der er i forvejen etagedæk af beton. Jeg har fjernet det gamle gulv som var støbt ovenpå. Ialt ca.10-12 cm. Jeg kommer til at støbe mindre end der tidligere har ligget og anser ikke vægt som et problem. 

Tak for jeres svar. De peger dog i hver sin retning :) 
Sorry, havde misset at du havde et betondæk at støbe på. Jeg forstår ikke at du vil have to lag rionet, ét burde da være nok.
Når der skal gulvvarme slanger i, så er det godt at have rionet til at fastgøre det. Og derudover så hjælper det rionet der ligger et stykke nede ikke oppe i det øverste lag over flamingo.
Så perhans prøv lige at læse hele oplægget en gang mere. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis