Batteri elstart Stiga plæneklipper - 3 røde blink

Hej,

Jeg købte en Stiga med elstart i august 2020. Fungerede fint i efteråret.
Nu hvor jeg vil oplade batteriet før årets første plæneklip blinker batteriindikatoren rødt 3 gange når jeg tilslutter opladeren. Den oplader ikke. Nogen der ved ved 3 røde blink betyder?

Trykkes på batteriindikator knappen, så sker der intet. Intet lys eller blink.

I manualen står der, hvis der ved tryk på batteriindikatoren blinker rødt, så er der mindre en 10% batteri. Der står intet om betydning ved tilslutning af lader.

Sidst jeg opladte den var for et par måneder siden. Skulle dog ikke bruge batteriet, så kiggede ikke på indikatoren på daværende tidpunkt.

manual
https://pop.stiga.com/RESTAdapter/cc_rest_dms_get/?document_code=171520229/4%20DA
Side 8
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Bliver batteriet ladet op når du sætter laderen på? Har din lader en batteritester indbygget, hvad siger den?
Der er batteritester/indikator på batteriet. Men den viser intet, når jeg trykker på knappen. Så den er formentlig flad.

Jeg tror ikke den oplader, da batteritesteren på batteriet ikke viser noget. Det eneste der sker når jeg putter den i laderen er, at batteritesteren på batteriet som sagt blinker rød 3 gange.

Fra manual:
5.3.2 Kontrol af batteriets ladningstilstand
Batteriet er udstyret med et system, som gør det muligt at kontrollere opladningsstatussen (fig. 7.D). Når du trykker på knappen (fig. 7.E) tænder lysene, som angiver hvor meget batteri der er tilbage:
• tre grønne lys og et rødt lys betyder fra 100 % til 78 % opladning
• to grønne lys og et rødt lys betyder fra 77 % til 55 % opladning
• en grønt lys og et rødt lys betyder fra 54 % til 33 % opladning
• et rødt lys betyder mindre fra 32 % til 10 % opladning.
• et rødt blinkende lys betyder mindre end 10 % af resterende opladning og at det er nødvendigt at oplade batteriet snarest muligt 
Hvis du piller batteriet af, oplader det og så sætter det på igen, hvad sker der så?
Der er desværre  nogle af de batterier som går i stykker inden for kort tid,. Der er en god chance for det er dødt. heldigvis har du reklamationsret på batteriet :)

www.Duckduckgo.com sikker søgemaskine
jeg vil bare høre om du fandt en løsning? Jeg har selv præcis samme problem med mit batteri.
Annonce
Det er sandsynligvis fordi dit batteri er helt afladet (eller defekt), mange ladere vil ikke lade på et helt afladet batteri, man kan så somme tider få det igang ved at lade med en anden lader af den gammeldags type som ikke måler på batteriet, eller hvis man har et batteri med samme spænding (volt) så tilslut det til det tomme batteri, med + til +, og - til -

Vi prøver igen, i morgen --
Tusind tak for dit svar - jeg må kigge ladere igennem og se om jeg har et der kan passe.
Jeg er desværre ikke så meget gør det selv, at jeg ved hvordan jeg skal tilslutte batterierne - for eksempel hvad jeg skal bruge til det.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis