Grus-sti - hvilket materiale skal jeg bruge?

Hej alle gode LDS'ere,

I min køkkenhave har jeg to parallelle rækker med bærbuske, i at 10 stk. Jeg agter at etablere en grussti mellem de to rækker, ca. 10 meter lang, 40 cm. bred. der er altså ikke tale om en fin spadsersti, men blot om et alternativ til en trampet jord-stil.

Hvilken slags grus bør jeg anvende?

Jeg søger et materiale, der er formfast og som ikke skylles væk af regnen. Det behøver i sig selv ikke at være super drænende, idet jeg agter at lægge et 5 cm tykt lag ø3-7 cm sten under. Satser på, at det dræner.

Jeg synes at have hørt, at stenmel er det, der bruges til offentlige grusstier, men er ikke sikker på, om jeg har hørt rigtigt.

På forhånd mange tak.

Med venlig hilsen
Hjemmemekkeren
Hej alle gode LDS'ere, I min køkkenhave har jeg... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
En græsstribe er også en udmærket løsning. Så er det også let at ændre hvis/når køkkenhaven omlægges.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Tak for yderligere interessante indlæg.

Min planteskole fraråder at have græs tæt på træer og buske, fordi græsset - angiveligt - suger rigtig meget næring og vand fra træer og buske.
Nu har jeg altså købt en bigbag med stenmel, så nu bliver det brugt! Prøver dog først lige med et mindre stykke sti.

Med venlig hilsen
Hjemmemekkeren
I tilfælde af at andre står og skal bruge stigrus (eller herregårdsgrus som det også kaldes), kan jeg klart anbefale at købe fra Bigbaggen.com. Det er god kvalitet og nemt at arbejde med. Og så fik jeg det leveret i bigbags lige til døren, hvilket også var et stort plus.

God dag    
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis