Ledningsdæmper - med jordstik?

Hejsa

Jeg har købt en lampe, hvorpå der sidder en afbryder/kontakt og ønsker at udskifte denne med ledningsdæmper. Egentlig havde jeg en DIODIM ledningslysdæmper liggende og tænkte det var en smal sag - men lampens afbryder er med jord. Hvad gør jeg hvis jeg gerne vil skifte kontakten? Jeg har ikke kunne finde nogen dæmpere med jord?

Afbryder:
 
Ledningsæmper, DIODIM

På forhånd tak!
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du kan få plads til det i dæmperen, så kører du bare jorden udenom. Fuldstændig som de har gjort i den almindelige kontakt. Det kan dog blive et problem at få ledningen samlet i dæmperen. Men måske du kan få plads til en lille kronemuffe.
Bare træk PE (jord) u-brudt igennem dæmperen, den må alligevel ikke kunne brydes.

Nogle af dæmperne er der en klemme til PE, da de selv skal have PE også.
Ellers tag et billede af din dæmper, så kan vi vejlede dig i hvordan du kan få det til at passe sammen.

 

Steensen skrev den 18-04-2021 15:15:24

Bare træk PE (jord) u-brudt igennem dæmperen, den må alligevel ikke kunne brydes.

Nogle af dæmperne er der en klemme til PE, da de selv skal have PE også.
Ellers tag et billede af din dæmper, så kan vi vejlede dig i hvordan du kan få det til at passe sammen.

Nederste billede er af dæmperen! En lille skid med ikke meget plads til at køre jord/PE(?) udenom desværre. Der er virkelig sparsomt med plads. Men alternativt skal jeg finde en anden dæmper. 

Hvis du skifter hele ledningen så kan du af isolere yderkappen uden at klippe den gul grønne ledning over. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis