Ny boremaskine eller bare nyt batteri ?

Jeg har Makita 8390D boremaskine og syns batteriet bliver træt ret hurtigt, batteriet hedder 1822 18V  2 Ah  Jeg finder kun batterier som er 18v 3000 Ah ... Skal jeg købe nyt batteri eller købe ny boremaskine, hvor får jeg mest for pengene?

Link batterier med 3Ah


Bornholm er et dejligt sted.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Din boremaskine har et gammeldags Ni-Cd batteri, så jeg ville råde dig til at købe en ny maskine med Li-Ion batteri i stedet for. Hvis du vil holde dig til Makita, så er her et godt bud på en kulløs maskine med lader, kuffert & 3 batterier. Den fås også med større batterier (4Ah eller 5Ah) til merpris, men det vil jeg ikke råde dig til med mindre batterierne også skal bruges til andre maskiner, der har brug for mere krudt. Vær opmærksom på, at Makita og flere andre producenter er begyndt at lave 40V maskiner, de er ret dyre ift. 18V, men de er sindssygt stærke.

Hellere leje end at bo på gaden.
Din maskine har en hel el år på bagen, så som de andre siger, er der fin mening med at skifte til nyere gods, men hvis du er tilfreds med performance af maskinen som sådan, så kan du godt "nøjes" med at købe et 3000mAh batteri til erstatning for dit gamle.
hvor mange mAh det er på, er udtryk for hvor længe batteriet kan yde. I de her 2 tilfælde er det gamle på 2000mAh, det samme som 2Ah, hvilket betyder det kan yde 18V med 2A strøm i ca. 1 time, eller en hvilken som helst gange-kombi af timer og amperre der giver 2Ah.
Det batteri du har fundet til erstatning er bare 3Ah, så altså 50% større kapacitet=50% længere arbejdstid før opladning er nødvendig.

 

Hvis du ellers er tilfreds med maskinen så er et nyt batteri en god vej at gå.
Jeg har en Makita der er tudsegammel, men still going strong. Dog bliver den kun brugt til at bore for med, da den ikke har mange kræfter, selv da den blev født   
Men det er praktisk at have flere maskiner, så man slipper for at skulle skifte mellem bor og skruebit hele tiden.    

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis