Reparation af facadepuds før cementmaling

Jeg har et hus med pudset mur, som er malet med cementmaling.
Nu er det tid til at male huset igen, men hvad skal jeg reparere små huller i pudsen med? Nogen det kan linke til materiale jeg kan bruge, og som jeg efterfølgende kan male cementmaling på?

Hvor lang tid skal der gå, før jeg må male med cementmaling ovenpå reparationen? 

Skal jeg grunde med noget før jeg efterfølgende maler? evt. hvad?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nogle billeder vil nok hjælpe så vi kan se strukturen, samt lidt om husets alder, og hvornår det er pudset.

Er det et gammelt hus, pudset for 40 år siden er det nok strandmørtel 9% det er pudset med, der er kommet så meget hokuspokus inden for de sidste mange år til at pudse med.

Normalt skal der gå et år, da der kan komme udtræk af pudsen som moder natur skyller af med tiden.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

Tak for svar.

Huset er 11 år gammelt (pudset og malet) og trænger til en opfriskning med ny omgang cementmaling (også brugt for 11 år siden) Der er små huller hist og pist. Se vedlagt billeder.

Der må være noget man kan bruge til små huller før maling uden at skulle vente et helt år? Så får man da aldrig malet.
Kan man blot male over de små huller eller bliver det tydeligt gennem cementmaling? Maler to gange.

Dette er ikke huller, men afskalning af cement maling.
På med en stålbørste og få alt det løse af, og mal over. Slut færdig 

Elektronikteknikeren
Ja, hvis afskalningen ikke kan bøjes, men knækker "sprødt", så er det cement / kalk. Hvis den er bøjelig er det plastic maling, og så er du dårligt stillet.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også