Udskiftning af Velux mørklægningsgardiner - mål og modeller!?

Hejsa,

Jeg har tre skrå Velux ovenlysvinduer, som jeg skal have sat mørklægningsgardiner i. Det drejer sig om henholdsvis 2. stk GGL-2 og 1. stk GHL-2, som allesammen er vinduer af ældre karakter.

Min plan er at finde nogle brugte mørklægningsgardiner, så jeg kan spare lidt penge. Jeg har dog haft svært ved at finde ud af, hvad de præcise mål er for mine vinduesmodeller, og ved ikke om man skal købe en mørklægningsgardin som 1:1 passer til modellen, eller om der er andre modeller, som ville fungerer til mit vindue.
Jeg fundet en række vinduer på DBA, som umiddelbart passer til min manuelle opmålning, men tør ikke købe, før jeg er helt sikker på, hvordan det fungerer.

Er der nogen, der har erfaring i det her? Det smarteste ville jo være hvis jeg bare kunne finde målene, som et mørklægningsgardin skal være til min type vindue, og så finde noget på DBA som passer... synes bare at være lidt svære end som så.

Mvh
Christian
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan købe produkter til at sætte indvendigt i vinduerne, som passer på målene, fra flere både "originale" og "u-originale" producenter.

Forsøg at kontakt din tæppehandler eller gardin forhandler (andet end Jysk), der er mange af de pro forhandlere der også har gardiner til Velux vinduerne.

I Horsens ved jeg at bl.a. platan tæpper har.

 

Tak for svar.

@BOFH: Det er sikkert mig der er tungnem, men det fremgår ikke for mig hvilken størrelse (bredde x højde) som GGL-2 og GHL-2 er... Kan du gennemskue det? Så det godt før jeg skrev indlægget, men kan simpelthen ikke gennemskue det.
For ggl er det 4 linje øverst i center-kolonnen (de fandtes ikke i alle mål som findes i dag derfor er den ikke angivet alle steder i matrixen), dvs ggl-2 er det samme som mk08 = 1397x780 (hxb).
For ghl er jeg i tvivl da den ikke fremgår af matrixen, der ville jeg ringe til deres iøvrigt udmærkede support linje.
Det er under alle omstændigheder smart at lave et kontrolmål.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis