Mindre rep af fuger i murværk

Hej med jer.
Jeg står og skal til at lave lidt reparationer på fugerne og udskifte et par mursten på mit 70'er hus.
Jeg er faldet over Danalim's "Concrete Fix 549", og ville høre om nogen har erfaringer med dette? Er det noget bras, eller er det fint at bruge til mindre smårep?

Skal have udbedret en færdigudviklet sætningsskade et andet sted, hvor der skal skiftes nogle sten, kradses lidt fuger ud og noget armeringsstål i. Har set man kan bruge skalflex multipuds til fugerne (det tænkte jeg også at bruge generelt til fuge-udskiftning), men skal jeg have gang i noget andet til selve udskiftningen af stenene, altså det de skal "ligge" i? 
Hej med jer. Jeg står og skal til at lave lidt... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ok, tak.
Hvis nu man "gætter forkert" på blandingsforholdet ift den gamle fuge, er der så noget man skal være specielt opmærksom på? Jeg tænker bare at man ser efter synlige revner efter noget tid, men er der ellers noget udover det åbentlyse?
Blandingsforholdet har en lille indflydelse på farven, sådan at jo mere cement, der er i blandingen, jo mørkere bliver fugen. Der bør ikke komme revner i fugen efter et stykke tid, hvis fugen er tæt.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis