Opsætning af bærende reglar på gasbeton

Hej
Jeg skal lave et nedstroppet loft. Jeg starter med at skrue bære-reglar på alle vægge. Imidlertid er to af væggene i gasbeton og jeg vil gerne sikre mig at det bliver siddende.

Man kan selvfølgelig anvende ekspansionsbolte eller limanker med gevindstang, men det virker både voldsomt og dyrt. Jeg har istedet kigget på nedenstående skruer:

https://www.bygmax.dk/essve-letbetonskrue-tx30-8x130-mm-med-undersaenket-hoved-corrseal-50-stk-pk.html

Er der nogen der har erfaring med disse? virker det?

Mvh Henrik
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan få specielle plugs til gasbeton, limankre mv. er totalt overkill. Din belastning vil virke som en nedadrettet kraft, derfor er skruer og plugs rigeligt. Jeg ville ikke anvende karmskruer

Med venlig hilsen

Anders

Jeg er godt bekendt med specialplugs til gasbeton, jeg vil dog gerne gøre det lidt nemmere da det drejer sig om ialt 120 meter bære-reglar der skal opsættes. Er der slet ingen der har prøvet de gasbetonskruer? 
Det nemmeste og sikkert også billigste er rawlplugs og almindelige skruer. Du borer igennem reglar før opsætning og så bruges murbor direkte igennem raglar.  Plugs og skruer bankes ind igennem træ og i muren. . Når der mangler ca. 30 mm af skruen så skal der skrues det sidste stykke.
Jeg har ikke erfaring med den viste skrue men man skruer let over i gasbeton og så holder den intet.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Ingen der har kendskab til dem? 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis