Drivhus direkte på kantblokke?

Jeg skal have et drivhus, men er udfordret i forhold til makshøjde mod nabo. Jeg vil derfor forsøge, at spare de 12 cm som medfølgende sokkel er. 
kan jeg montere drivhuset direkte på eksisterende flisebelægning, i dette tilfælde kantblokke, i så fald, hvordan gør jeg det?

Har set nogle støbe lange gevindstænger ned i jorden 6-8 steder inden for drivhusets mål. Er det så de kan montere drivhuset direkte på disse eller? (Går ud fra der må være nogle forberede huller i selve drivhusbunden, som egentlig var tiltænkt den tilhørende sokkel.)


Hvis du prøver - så lærer du noget
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det vil give en alt for lav lofthøjde ......

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Nu er det jo svært at udtale sig om et drivhus som er ukendt. Men sandsynligvis vil det ikke være noget problem at bore og lime nogle gevindstænger i kantblokkene. Og bruge dem som fundament. Hvis du gør det vil du som  karl smart få noget mindre lofthøjde. Derfor ville jeg grave ned så der kom et eller to trin ned til gulvet. Sætte de der kantblokke som randfundament Evt lime dem sammen med fliseklæb. Med mit eget forhøjede jeg fundamentet og gravede ud 1 trin.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis