Hjælp til terrændæk

Vi har købt et hus fra 67, hvor vi har problemer med koldt gulv og skimmelsvamp på gulvet som ligger op ad væggen.
Dette har gjort at vi har hevet gulvet op, hvor der heldigvis ikke var noget på pladerne nedenunder men vi kunne hurtig konstatere at der mangler isolering under gulvet.
Som vi kan se/mærke ligger der isolering, radon spærre og under der ligger der sten (ihvertfald et løst underlag. Hvad kan det være?
Vores forsikring vil ikke dække, da de mener at huset er bygget ordneligt op. Sand, beton, isolering og gulv.

De tidligere ejer, har haft en kloak sag hvor hele gulvet og isolering er blevet taget op og derefter lagt et nyt.

Et andet spørgsmål er.
Vi har fået efter isoleret værelse( det vsr før vi blev i tvivl, om terrænet er ordentligt)
Der er blevet skudt papir uld, ind under gulvet men der er intet luftrum fra isolering til gulv?
SKAL der ikke være det? 
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Først skriver du der ingen isolering er, så er der. Så ligger der løse sten og så er der beton. Hvad mener du? Mht værelse er det noget skralleværk bare at blæse papir ind under gulvet. Hvad er der nedenunder? 
Hvis der er krybekælder så kan der være plads til at blæse isolering ind. Og der er normalt ikke luft imellem isolering og gulvplade. ( let gulv )
Hvis gulv konstruktionen er fra 1967 så kan du ikke regne med at der er radondug under. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg prøver igen.
De tidligere ejer har fået lavet nyt terræn og gulv i 2018.
Så i følge tegningerne, skulle der være sand, beton, isolering og gulv.
Vi har hevet gulvet op og kan se der kun ligger få mm. Isolering under gulvet. Tænker det er derfor gulvet er koldt. 
Under isolering ligger der en radon spærre (et grønt plastisk net) og under den, kan man mærke løse sten.

 Grundet at der ikke var meget isolering, tænkte vi det ville være godt at få skudt mere isolering ind (papiruld)
Der er så blevet skudt, så meget i at der ikke er luftrum fra isolering og gulv.
Der er ingen krybe kælder nedenunder.

Er ikke håndværker og prøver at forklare det bedst muligt 😅

det grønne burde være radonspærre, det grå isolering er det nye
Og det hvide er det gamle (det som der ikke var meget af)
Der lå vinyl gulv på de plader man kan se. 
Annonce
Er der laminatgulv?
Så tror jeg altså det hvide er et underlag til dette, og ikke tænkt som isolering..
Jeg kan  ikke se et net, hvor er det? Det er en plastikmembran (den grønne, hvor der står Ecofoil på), det er en dampspærre (om den går som radonspærre, ved jeg ikke, men det ser da fint ud den er ført op bag det der nok har været fodpaneler, omend den nok skulle have været klæbet fast.

Udover det kan jeg slet ikke gennemskue jeres konstruktion🤪

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

lyhne1 skrev den 17-04-2021 19:29:33

Er der laminatgulv?
Så trorbjeg altsåbdet hvide er et underlag til dette, og ikke tænkt som isolering..
Jeg kan  ikke se et net, hvor er det? Det er en plastikmembran (den grønne, hvor der står Ecodoil på), det er en dampspærre (om den går som radlnspærre, ved jeg ikke, men det ser da fint ud den er ført op bag det der nok har været fodpaneler, omend den nok skulle have været klæbet fast.

Udover det kan jeg slet ikke gennemskue jeres konstruktion🤪

 Det hvide er isolering det hvide. Men igen var der slet ikke nok nedenunder. Der var Ca 15 cm hulrum fra gulv til isolering. 

Så umiddbart mener du, der ikke er radon spærre? Det troede jeg var et lovkrav.

Vi tror nemlig også, der er noget helt galt med konstruktionen og vi kan nemlig heller ikke gennemskue det andet end der dukker skimmelsvamp op flere steder i huset på gulvet.

Der har været vinyl gulv på ja. Det så pillede af på billedet 
Jeg kan ikke se noget andet hvidt, end end tynd tynd plade på måske 2mm? Yderst til venstre??
Kan du ikke tage foto længere fra?
Om der er krav om radonspærre ved jeg ikke.
Jeg har ikke skrevet at der ikke er radonspærre his dig, jeg skriver at den grønne er en dampspærre, som jeg ikke ved, om kan benyttes som radonspærre 🙂

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Nede i hullet er der hvid og grå isolering som beskrevet. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Lige præcis isoleringen er blandet nede i hullet. Hvor man tydeligt kan se der ikke er luftrum 
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis