Fugt på mur

Hejsa, vi er igang med en større renovering af vores hus vi købte sidste år og er nået til en lille pejsestue. I følge tidligere ejer har der på et tidspunkt for år tilbage været en vandskade i pejsestuen som skulle være blevet udbedret. Jeg har dog iløbet af vinteren observeret at der stadig kommer udtræk på indermurens nederste del. Og da vi gerne vil male muren indvendigt er jeg i tvivl om hvor smart det er at begynde på det inden det er tørret helt ud. Jeg forstår bare ikke hvor det kommer fra? Jorden udenfor ved soklen er fugtig, men kan det være fordi det trækker op nedefra? Det er et hus fra 1973, og det er kun i området omkring skorstenen at der er problemer.

Hvordan ville i gribe det an med at finde ud af hvor problemet kommer fra?
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Få en muremester til at komme og "grave" den nederste fuge ud, skyde frisk mur-pap ind, og så fylde fugen op igen.

Det kan man også selv, kræver bare du max tager 100cm ad gangen, og du må kun "fjerne" max 1/3 af fugerne ad gangen (f.eks. 1m kradset ud, 2m der er til at bære) og så skal der gå 4-5dage mindst fra du har "fyldt op" til du kradser det næste stykke ud.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også