Agria 2600

Min Agria ødelægger tændspolen. En nyviklet, eller en brugt spole giver en flot blå gnist i starten, men efter at ha' kørt ca. 50 timer bliver den sværere at få i gang og til sidst vil den ikke mere. Der er en lille blå gnist i tændrøret / enden af tændkablet og den er ikke konstant. Kontakter, fortænding, kondensator, afstand på tændrør og afstand mellem spole og magnet er OK og lige efter bogen.
Er der nogen der har oplevet noget lignende eller har en ide om hvad der er galt.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvis en tændspole ikke bliver tilstrækkeligt kølet, kan det forkorte levetiden (dog er 50 timer meget lidt).
tænker den er blæserkølet, er blæsehusets ind og udgange tistoppet? f.eks. græs mm.

www.Duckduckgo.com sikker søgemaskine
Er du sikkert på at det er tændspolen der er i udu?
Har du prøvet at "rense" platinerne med en platinfil eller lidt sandpapir?
Havde næsten samme problem som dig (også Agria 2600 Z), som havde stået stille i nogle år, hvor jeg havde fået tændspolen omviklet, her viste det sig at det var platinerne der var synderen.
Hvis du kan tysk, så har tyskerne en bruger forum for Agria, måske kan du få hjælp der. Link
Når der er platiner er der sandsynligvis også en kondensator, så er den ældgammel så skift den, og tjek/skift platinerne, så kan du ikke gøre mere.
(udover at sørge for køling til spolen)
Dog kunne du indsætte en modstand som der var på nogle biler, der i start øjeblikket fik 12 volt, og så under drift ca 10 volt.
Hvis din motor køre for mange o/m vil det nok også gå ud over spolen, da forsyningsspændingen så nok også stiger.

Tændspole til bil med formodstand (biltema)


Vi prøver igen, i morgen --
jhb skrev den 17-04-2021 05:01:58

Er du sikkert på at det er tændspolen der er i udu?
Har du prøvet at "rense" platinerne med en platinfil eller lidt sandpapir?
Havde næsten samme problem som dig (også Agria 2600 Z), som havde stået stille i nogle år, hvor jeg havde fået tændspolen omviklet, her viste det sig at det var platinerne der var synderen.
Hvis du kan tysk, så har tyskerne en bruger forum for Agria, måske kan du få hjælp der. Link

 åh ja, platinerne er en god ide at tjekke, de kan hurtigt irre


www.Duckduckgo.com sikker søgemaskine
Det er for varmt for den gamle tændspole derinde. Jeg har nu ændret dækpladen der sidder foran de tre huller til et lille blæserhjul og nu kører den. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis