Internet fra tlf ledning.

Hej.
Jeg har tlf ledning som kommer ind i huset, og skal ha monteret noget data-udtag så jeg kan få internet

ved at det den blå og røde ledning der bliver brugt, men jeg aner intet om hvor de ledninger skal sættes i data-udtaget der går fra 1-8

nogle der kan hjælpe med dette?
Vedhæfter billede.
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du er ude hvor du ikke kan bunde.
Du kan ikke bare sætte telefonledningen til et dataudtag. Der skal et modem med router imellem, som derefter har Ethernet udgang.
Derudover skal din udbyder tilbyde det rigtige signal gennem ledningen.

Jeg har en router og det liggende, da jeg har haft det installeret i et gammelt hus ,hvor det også kom ind som tlf ledning og så giover i et data-udtag, og derfra gik det i router/modem

men måske jeg ikke helt forstår det.🤣
Ja altså telefon ledning skal først hen i modem. om det kommer via et gammeldags tlf. stik eller en 4 bens stik er lige meget. De stik der har 4 ben ligner 8 bens datastik til forveksling. Så det er måske sådan det har set ud i dit gamle hus. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Okay jeg må søge hjælp, for det andet hus der var det bare det gamle tlf stik der blevet lavet om til et data-udtag eller hvad det hedder, og så kørte det i modem derfra.
ev elmand skrev den 16-04-2021 12:52:09

Ja altså telefon ledning skal først hen i modem. om det kommer via et gammeldags tlf. stik eller en 4 bens stik er lige meget. De stik der har 4 ben ligner 8 bens datastik til forveksling. Så det er måske sådan det har set ud i dit gamle hus. 

Typen hedder RJ11.

Typen af modem kommer an på din tele-leverandør og kan sagtens være integreret i en wifi-router som mange i dag har til overs fordi de ad åre har skiftet tele-leverandør og disse ikke har for vane at kræve deres udstyr retur - det er billigere at afskrive det, har selv adskillige dedikerede DSL-modems og lignende til at ligge fra tiden inden vi fik fiber.

/BOFH


Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Annonce
Tak for svar men router/modem med wifi skulle stadig være helt fint, da det er samme udbyder som jeg havde før, og derfor har jeg bare taget det med. Jeg kan bare ikke finde ud af monterer det når der kun stikker ledninger fra tlf frem i huset. Men det lyder til at det ikke er lige til at få dem forbundet i et data-stik

her er et billede af router/modem som jeg har brugt frem til sidste uge hvor signalet blev skiftet til det nye hus.
Den lampe der hedder "DSL" er den der indikerer at dit telefon-stik er tilsluttet.

Du skal have enten et gammeldags tlf. stik på din ledning, og så en omformer fra gammelt til RJ11 som skal ind i dit modem, eller et RJ11 stik til væggen, som du så sætter et kabel med RJ11 i begge ender mellem væg ogmodem.

Data stikket du har nu, er et RJ45 (dobbelt) til at have kablet netværk igennem, f.eks. fra routeren hen til kontoret i den anden ende af huset, men via kabel frem for WiFi.

Det her er et RJ11 til væggen

 

Tak for svar. Det viser sig at de har en fejl på deres kabel og du kommer laver dette. Så skulle det gerne fungerer bagefter. Og så får jeg enten alm tlf stik og omformer på til rj11, eller et rj11 stik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis