Ændring af loftsisolering

Hej Alle
håber på et par gode råd..

Vi har et 1½ plan hus med (sikkert asbest) bølge eternit agtigt tag :)
I forbindelse med noget renovering af første sal  kigger vi på at udnytte loftrum til opbevaring af vintertøj osv.
Vi har skrå vægge på første sal, og disse fortsætter jo logisk nok på loftrummet op til tagryg ..
Det hele bygget af ca 10 x 10 cm gamle tagspær..
der er isolering i skunken på første sal.. isoleret op igennem de skrå vægge og så ligger resten af isolering så på loftet ..
 
Den store plan er at skifte tag på et tidspunkt, og i den forbindelse øge isoleringstykkelse i selve taget ..
og når det sker, så ville vi ændre så det er hele tagfladen der er isoleret i stedet for at isolering skal ligge på loftet..
min tanke gik så på ..Gem og opret om ikke man allerede nu .. kunne skrue plader op på spærene, sådan at når vi en gang går i gang med taget, så kommer det ikke til at svine ned på loftrummet.
i så fald .. hvor små / tynde plader kan man nøjes med at bruge? de skal jo "bare" kunne bære de 300 mm isolering der til den tid kommer mellem spærene ..
Og kunne det mon ikke give mening lige at banke en dampspærre op inden man sætter pladerne op ?

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal helt sikkert ikke sætte dampspærer op nu, det vil danne kondens, død og ødelæggelse. Om det kan betale sig at sættte noget afskærming for skidt og møg op nu ved jeg ikke, men du risikere at du gør det merer besværligt for dem der på et tidspunkt skal renovere dit tag. Hvis det var mig ville jeg bare fjerne mit vintertøj i den periode, der bliver renoveret tag og så lade loftrummet være som det er.
Hvis du skal gøre noget nu, så skulle det være at isolere den flade del af loftet nu, det er nemt og billigt og kan hurtig beale sig hjem hvis det trækker lidt ud med tagrenoveringen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis