Længde på havehus med carport

Jeg er igang med at planlægge et havehus/anneks til mit sommerhus, og vil i den forbindelse gerne lave carport i forlængelse af dette.
Huset vil ligge 2.5m fra skel og 5m fra vej som loven kræver.
Loven siger også at væggen mod nabo samlet max må være 12m, men jeg er i tvivl om det også gælder en åben carport?
Havehuset vil jeg nemlig gerne lave 7m x 5.5m med den brede side mod nabo, og 6m carport, men så ender jeg på 13m hvis carport tæller med.
Gør den det?
I så fald må jeg lave huset lidt mindre!
En mulig løsning kunne være at taget på carport stikker en meter ud over stolperne, men jeg ved ikke om man tæller til ende på tag eller stolper i sådan en situation.

Håber nogen er kloge på sådan noget og kan hjælpe :)
På forhånd tak!
Mvh Andreas
Jeg er igang med at planlægge et havehus/anneks... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Frisk skrev den 17-04-2021 05:08:40

de 12 meter kan “forlænges” ved en nabohøring.

 Det kunne være en ide, jeg vil helt sikkert undersøge dette nærmere! Takker!

Steensen skrev den 17-04-2021 05:29:47

Få lavet en tegning der viser dine bygge planer, og så gå til teknisk forvaltning og søg en bygge tilladelse.
Hvis det er "helt ud i skoven", kontakter de dig ofte relativt hurtigt,....

 Dette er også et super godt tip, jeg har i sinde at tegne det selv da jeg arbejder med 3d til daglig, og så sende tegningerne til en bygningsingeniør for at se om det hele holder og et efter bogen. Jeg er dog interesseret i at få det så rigtigt som muligt i første hug, så den ikke skal frem og tilbage så mange gange, det kan sikkert løbe op sådan noget :)

Du skal bare ikke sætte baren for lav. Har du først søgt om for lidt så er det ikke nemt at komme bagefter og vil have mere. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Kan du ikke nøjes med 5 meter til carport? Er en almindelig parkeringsplads ikke 2,5 x 5 meter?
ev elmand skrev den 18-04-2021 21:17:38

Du skal bare ikke sætte baren for lav. Har du først søgt om for lidt så er det ikke nemt at komme bagefter og vil have mere. 

 Takker, det vil huske på!

Jonathanhandyman skrev den 18-04-2021 21:31:44

Kan du ikke nøjes med 5 meter til carport? Er en almindelig parkeringsplads ikke 2,5 x 5 meter?

 Jeg har målt vores bil (vw caddy) og den er ca 4.5m lang, og hvis jeg også vil have en dør ud mod carport tænker jeg 5.5 eller endda 6 vil være rart!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis