Problemer med terrassedør

 Jeg har et akut problem Min terrassedør vil ikke låse og jeg kan se at der sidder tre paler  og det er kun den øverste der virker Der sidder en skinne som kan køre op og ned når man låser og åbner og hvis jeg gør det manuelt med fingrene så virker det,  men hvis jeg tager i håndtaget og trykker op og ned så virker på den midterste og den nederste ikke. Jeg ved ikke hvad der er galt men jeg håber I kan hjælpe for jeg kan jo ikke have en dør der ikke kan låses
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det håber jeg sandelig ikke.
Hvis du har ret, kan jeg så købe en ny skinne? 
Jeg tror godt der kan findes en ny skinne. Mon ikke der står et eller andet på den. Men det kan også være en skrue / nitte der er hoppet ud. Men du bliver nødt til at skille det ad. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej MrSantino

det heder en "Stanglås" jeg har efter hånden set en del af dem. i de fleste tilfælde er det fordi  trækstangen er knækket et sted.. fordi døren ikke er helt som den skal. og det giver en belastning på trækstangen, da den skal løfte døren lidt for at låse.

Der er Nogle Nummer på Stanglås/skinnen. Men de fleste tager Stanglås med ind for at få en den er noget der passer,
men det er højst sandsynligt ikke en lager vare.

Dit bedst bud på at finde en nu vil være hos en Specialbutik
de fleste Tømrerhandler gør meget lidt på her område.
----------------
Men hvis du er så heldig at du kan lave den.
så lade være med at smøre den med WD40 eller noget lingende.
det skal være en fedt. som ikke tørre ud

                                                                                                                                                                   


Med venlig hilsen
Mads Christensen

Tømrer - Låsesmed
"Det jeg ikke når i dag, skal jeg ikke lave om i morgen"
Okey tak for hjælpen. Jeg kigger på det 
Er det det her jeg skal bruge
Ved ikke helt hvor jeg finder et nummer 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis