Hvad betyder tallet på displayet på boschfyr ?

Hej forum.
Mit Bosch gasfyr har et display mellem de to drejeknapper til varme og varmt vand. Hvad er det helt nøjagtigt det tal viser , for mit fyr svinger mellem 35 og 48. Synes ikke det gjorde det for noget tid tilbage ,når man kiggede på fyret i længere tid.
Havde en vvser ude og lave service på det, og han mente det var 5 år siden , at der sidst var lavet service på det. Så det tog tid at få det renset helt 😁
Jeg troede så , at det med at det springer 10 grader ca  ville holde op igen , men det gør det stadigvæk. Bruger vi varmt vand stiger tallet til 88 ca, og det har det altid gjort, i det år vi har boet i huset . Er der nogen der kan hjælpe mig ? På forhånd tak.
Hej forum. Mit Bosch gasfyr har et display mellem... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
ok vil prøve at skrue lidt ned.... Tak

Katmus
Jeg vil lige forklare hvorfor det er naturlig med den forskel du ser i tallene.
Lad os sige at fyret er indstillet til en kedel temperatur på 40 grader. Radiator køler vandet ned og ved 40 grader tændes der for fyret. Nu går der en sikkerheds procedure i gang som tager lidt tid, og i den tid køles vandet yderligere så den når ned på de 37-36 gr. inden selve flammen starter. Så begynder den at lave varme. Når så termostat i fyret kommer over 40 gr. plus lidt mere inden den slår fra slukker flammen, men kedlen i fyret er stadig meget varm så der sker lidt temperatur stigning. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis