Løse sten og cement

Hej jeg har overtaget en ældre bolig fra 1870 hvor jeg skal til at fjerne det gammle tapet og pudse væggen frisk op efter jeg har fjernet det løse cement,  men har lagt mærke til at øverst i væggen er der dybe huller langs væggen med løse sten og cement, hvad skal jeg i sådan en situation? Kan se dampspæren ikke er limet fast til nogle steder. Skal jeg fylde det med sten og opmuringsmørtel? Hva så med dampspærer?
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Zeuexe.

Det her får jeg nok skæld ud over af nogle :)
men det er noget jeg har diskuteret med flere om i gemmen tiden.

En dampspærre er rigtig gode i nye huse. hvor/hvis den vel og mærket bliver plaseret rigtigt og med genvindingsanlæg osv.
tit og ofte i gamle huse som bliver renoveret hist og pist. kan man ikke lave en 100% tæt dampspærre
Det vil jeg mene er en fordel at den ikke slutter tæt alle steder da huset stadig kan ventilere lidt.

Så det synds jeg ikke at du skal bekømrer dig så meget over at den ikke er limet fast. langs rejserammen.

Din trælse huld langs loftet, er det ikke så meget andet at gøre den godt ren og i med noget mørtel.
Kunne med en fordel hakke pudslaget på det øverste skifte. for at få en ordlig kant at pudse på ved overgangen 


Med venlig hilsen
Mads Christensen

Tømrer - Låsesmed
"Det jeg ikke når i dag, skal jeg ikke lave om i morgen"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis