Gulvafløb (Unidrain)

Hej folkens. På billede ses eksisterende afløbsstreng (grå forgrening) og indtegnet (blå, UD) udløbshus med enten front- eller sideløb (røde). Hvorledes kan en af disse (røde) muligheder bedst kobles på den grå afløbsstreng hvor der er noteret "til gulv"? 

Undertegnede har selv haft et par ideer (den bedste af dem er blevet skudt ned af VVSer, andre giver ekstra
arbejde), men mon ikke I kan gøre det bedre!?

(VVSer skød ide om 87,5 grader forgrening ned. Afløbet kunne også være fritliggende, men så lader det ikke til man kan få udløb på højre side, hvilket betyder at der maksimalt er plads til 300 mm rende, ikke 700 mm)

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal lytte efter vvs og tage det ekstra arbejde der er.
For det første ville jeg ikke vælge gulvafløb men lade det hele få fald imod bruse niche.  Men hvis du vil have ekstra gulvafløb så ville jeg vælge at have den korte da der stort set ikke kommer vand der. Det er ok med 50 mm rør både til bruseafløb og gulv.
Så laver du reduktion så langt imod venstre som muligt.  
Det at der sjældent kommer vand i gulvafløb kan blive et problem. Det udtørrer hurtigt i vandlås og så må du fylde op, for at undgå lugt problemer. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak for input, men VVS har ikke ansvar eller behov for at se længere end den del han skal lave på pågældende dag. Så han kommer ikke med forslag på forkant,han skyder blot ideer ned og når arbejdet så skal udføres møder han op og laver "en løsning ". Der er dog ikke garanti for at løsningen passer ind til det arbejde som følger, f.eks. gulvlægning eller god udnyttelse af areal. Det var fint tidligt i processen,og vi har sådan set god kommunikation, men når det nu begynder at være lidt mere permanente tiltag vil jeg helst ikke skulle ændre alle planer fordi hans løsning på dagen ikke matcher indkøbte matrialer eller skrumper bad-toilet areal 10-15% :)

Har rakt ud til Unidrain for at høre om de har fritliggende sidelagt udløb.  Men ja,den korte version er pt bedste ide,hvor der så bare skal lidt fald på nogle fliser. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis