Kloakering til toilet - OK eller om’er

Hej,

Har fået udført dette og på den forreste af de to muffer (billede #1) skal der i sidste ende sidde toilet (væghængt). Men det er jo bare en 87 graders bøjning og derfra “almindeligt” fald på ledningen i de følgende 5 meter, indtil den styrtdykker ved sokkel. Er det en om’er eller skal de ting der nu engang kommer i et toilet, nok komme fint på farten?

 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad skulle der være galt med det? Og har du målt om det har fald? Hvis det har fald, så ser det da fint ud. Mon ikke kloakmesteren har styr på det
subwoof skrev den 14-04-2021 21:36:29

Hvad skulle der være galt med det? Og har du målt om det har fald? Hvis det har fald, så ser det da fint ud. Mon ikke kloakmesteren har styr på det

 Hvad jeg har kunne læse mig til har en almindelig bøjning for lille/bøjningsradius, hvor i mod en fodbøjning eksempelvis har en større “rutchebane” effekt, grundet længere radius.


 

Hvis røret over en længere strækning har meget fald kan skylle portionen ( vandet ) godt blive meget "fladt" Altså så det faste papir m.m. ikke har noget at svømme i. Man kan risikere at det faste strander senere, da vandet " er løbet foran"
I din installation kommer der et nogenlunde lodret fald hvor det følges ad og derefter igen det normale fald. Det er lige efter bogen. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Både bøjning og vinkel er 87°. Forskellen er radius, som er størst i bøjningen. Så hvis du er i tvivl, så sæt en bøjning i, hvis der ikke er en bøjning i forvejen. Du kunne og så lave faldet lidt større, nu du har plads til det. Det er træls at skulle spule gennem to bøjninger for at fjerne en prop i det vandrette stykke.

fase
Enig med Fabrin, 87gr bøjninger er noget man skal tilstræbe IKKE at bruge i det hele taget, det vil være ekstremt vanskeligt at få en renser forbi oppefra hvis behovet mod forventning skulle opstå.
To stykker 45gr kunne også gøre det. Vandet vil kunne opnå højere "udgangshastighed" på den måde pga mindre turbulens efter lodret fald.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis