Led i pool lyser kun rødt

Vi har lige været så heldige at overtage et hus med pool 🙂

Indtil for nogle dage siden virkede lyset fint og kunne skifte farve - men nu sidder den fast i rød, og man kan ikke skifte væk. Er der nogen der har en anelse om hvad der er sket? Der er ingen tvivl om at der er noget galt, for man der er ingen måde at komme væk fra det blod røde på 😆

Jeg ved ikke meget mere om installationen end at der er en led pære i poolen, og så sidder der en kontakt et sted over. Der må være en controller/driver et sted, men ved ikke om det typisk sidder sammen med pæren 😏
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er ikke ekspert indenfor det område. Men du bør nok nævne nogle flere detaljer om poolen, og gerne foto. For der er vel en del forskellige modeller med forskellige systemer. 

Mvh. Christian M
 

Det tænker jeg også - men led'en er nede i poolen, og ellers er der bare en kontakt (kedeligt billede😆). Der står i øvrigt ikke noget på lampen nede i poolen, har været nede i en frisk dukkert.

Hvordan finder man ud af hvad man har for noget? Det er jo totalt amatør agtigt der her - grænsende til pinligt 🤣
Er det samme pære der skifter farve ?  skifter du med remote ? Kan en evt. driver tilgås.?

 

Det er samme pære ja, og der er en kontakt over poolen - tænder man for den, tænder pæren og roterer mellem farverne. Slukker man og tænder hurtigt igen, låser den sig på en farve (eller - det gjorde den).

Jeg ved ikke hvordan jeg finder driveren, men tænker du at det er den, den er gal med?
Driveren sidder nok i pæren. Det lyder som en billig e27 pære med flere funktioner.
Skift pæren og se.
På et tidspunkt havde de discopæren hos biltema, men ellers har ebay mfl. 

Elektronikteknikeren
Ah, fantastisk. Spændende at se om jeg skal tømme poolen for at kommer til den 🤞🏻
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis