Ledninger sættes sammen

Hej med jer
Jeg har købt denne lampe. Det er ikke muligt at åbne den og montere ledningen direkte. Så jeg bliver åbenbart nød til at forlænge ledningen. Men hvordan. Håber i kan hjælpe 😄

MangeTak
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er du sikker på, at lampen ikke kan skilles ad? Hvad er det for en lampe, og hvor har du købt den? Det ser ud som om den er beregnet til tilslutning til den fase installation og dermed til fast montage. Ellers monterer du en stikprop og bruger en forlængerledning

fase
Jeg har lige købt en lignende hos Harald, dog uden bevægelses sensor.
Ja, man kan ikke bryde ind i den, uden at ødelægge den   Link 
Jeg valgte at samle ledningen (som er rigtigt gummikabel) med et andet gummikabel. Dette blev gjort med isolerede presmuffer og en krympeflex med lim ud over det hele.
Nu skal min lampe sidde i mit skur, så den vil nok aldrig få andet end lidt fugt, så jeg tør godt stole på den samling.    

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
I vejledningen anbefaler de en vandtæt tilslutnings dåse. Det vil nok også være bedre end stikprop og forlænger hvis det er en som skal sidde fast. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hvis det skal gøres "helt til UG+", så skal du have trukket et kabel fra din kontakt, op til en samle dåse/terminal kasse, hvori du så sætter en klemrække/samlemuffe, hvortil du sætter din lampe.
Husk kabel forskruninger hvis du sætter den udendørs, og korrekt orientering af "indgange" i dåsen.

Og skal vi være helt firkantede, så er det egentlig installations arbejde=elektrikker arbejde, da du skal have forlænget din installation med et nyt/ekstra "lampeudtag".

 

ev elmand skrev den 14-04-2021 16:32:44

I vejledningen anbefaler de en vandtæt tilslutnings dåse. Det vil nok også være bedre end stikprop og forlænger hvis det er en som skal sidde fast. 

 Nu står der i spørgsmålet intet om, hvor lampen skal placeres. 


fase
Annonce
Fabrin: Nej det er helt korrekt, men sådan beskriver vejledningen.
Men den skal sikkert ikke monteres som billedet er taget. Mon ikke det er bagsæde af en bil   
Og med bevægelses melder  - - - mon ikke udendørs. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Nej, den skal sikkert ikke placeres på bagsædet af en bil. Men dér kunne godt være anført lidt flere oplysninger om montering stedet.
Der kunne godt være oplyst noget lampen. Selvfølgelig kan lampen forsynedes med stikprop og forsynes fra en forlængerledning eller endnu bedre en stikkontakt ved siden af lampen.
Trådststartern kunne godt have oplyst lidt mere om lampen. Sommetider er det som at deltage i en gættekonkurrence.

fase
Jeg siger tusind tak til jer alle. Og jeg skal nok fremover værre mere præcis i forhold til mine spørgsmål. Nu har jeg noget jeg kan arbejde med. TAK

MangeTak
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis