Tørretumbler

Hejsa
Jeg har en tørretumbler der er sat i mit stik på væggen sammen med en vaskemaskine. Mit spørgsmål er .... min tørretumbler er gået i stykker og skal have en ny må jeg " bare " klippe ledningen over og lade resten der går i stikket blive siderne selvom der ikke er strøm i ledningen. Så vil jeg bare sætte den nye tørretumbler til i stikkontakten med jord. 😊🤷‍♀️
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
NEJ
Selvom din tørretumbler ikke virker, er der stadigvæk strøm i ledningen fra væggen.
Fat i en elektriker til at frakoble din tumbler, nu hvor du ikke selv har fornødne kvalifikationer til el-arbejdet, og det også er i en kraftgruppe højst sansynligt (hvor den også kan få jord fra).


 

Jeg vil lige udbygge `Steensen`s udmærkede forklaring.
Hvis du klipper ledningen over, bare med slukket tumbler, så vil der lyde et knald som et pistolskud, sikringer vil springe og din saks eller skævbider er ødelagt.
Bestil elektriker den dag du har den nye tumbler. Så kan den gamle afmonteres, og den nye sættes til samme sted. Det dur ikke at sætte en tumbler på den almindelige lys sikrings gruppe. Der er også anden belastning så der er gode chancer for at sikringen vil springe ved brugt sf tumbler.
Desuden så passer stikprop på den nye tumbler næsten helt sikkert ikke med din jord stikkontakt. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Mange tak for svar 😊 jeg har bestilt en elektriker til at komme og tage den ordentligt fra. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis